اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ظرفیت‌های گردشگری معدن برای تهرانی‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران توضیحاتی درباره ظرفیت‌های گردشگری معدن ارائه داد.

ظرفیت‌های گردشگری معدن برای تهرانی‌ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران درباره برگزاری نشست مجازی ظرفیت‌های گردشگری معدن اظهارداشت: یکی از جاذبه‌های زمین‌گردشگری کشور معادن است که با‌عنوان زمین‌گردشگری معادن شناخته می‌شود.

وی افزود: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آن‌ها، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهر است.

جانفشان با اشاره به صحبت‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی که بر لزوم توسعه گردشگری معدن تاکید داشته است، افزود : یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان تهران معرفی درست ظرفیت های سرمایه گذاری در گردشگری معدن و ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه های همسو در این حوزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: تولیدات هنرمندان صنایع دستی در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بر روی سنگ‌هایی انجام می‌شود که از معادن داخل کشور استخراج می‌شود و این ظرفیت وجود دارد تا با برند سازی توسعه و صادرات صنایع دستی در بخش  سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را نیز شاهد باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: به مناسبت هفته گردشگری نشست مجازی ظرفیت‌های گردشگری مجازی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن کشور روز پنجشنبه 10 مهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول