اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمک مؤمنانه و مواسات پیوست فرهنگی شیوع کرونا شد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اجرای رزمایش فرهنگی کمک مؤمنانه و مواسات در کشور را همچون پیوست فرهنگی شیوع کرونا در کشور قلمداد کرد و گفت: این فرهنگ باید در جامعه امتداد پیدا کند و قطعاً در آینده نیز منشأ برکت و نقطه عطف تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

کمک مؤمنانه و مواسات پیوست فرهنگی شیوع کرونا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در آیین گام سوم رزمایش ایران همدل در بجنورد اظهار کرد: در آیات و روایات تأکید بر آن است تا ازآنچه که علاقه دارید به نیازمندان ببخشید و کمک کردن از این بخش اموال بسیار تأکید شده است.

 

وی فدا کردن جان درراه خدا را از نمونه‌های این آیات بیان کرد و گفت: با فدا کردن جان به‌عنوان محبوب درراه محبوب‌تر که همان خدا بوده، انقلاب ماندگار شد و در پی این خون‌ها عزتمند و متحد با یکدیگر در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات در کشور و استان تصریح کرد: در دوران سخت شیوع ویروس کرونا این کمک‌ها و بخشش‌ها همچون پیوست معنوی و فرهنگی این حادثه در کشور شد.

وی در انتها با تقدیر و تشکر از مسئولان و مردم در اجرای کمک‌های مختلف به نیازمندان افزود: این فرهنگ باید در جامعه امتداد پیدا کند و قطعاً در آینده نیز منشأ برکت و نقطه عطف تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند با کمک ۱.۵ میلیون تومانی

مجید الهی راد نیز در ابتدای این مراسم به کمک‌های انجام‌شده از سوی کمیته امداد در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مواسات در نخستین مرحله ۸۰ هزار بسته غذایی و ۲۴۰ هزار غذای گرم در میان نیازمندان توزیع شد.

وی به مرحله دوم اجرای رزمایش اشاره کرد و افزود: توزیع ۵۳۰ هزار غذای گرم با کمک هیات های مذهبی و موکب داران در مرحله دوم و ماه محرم در میان نیازمندان ازجمله اقدامات در این مرحله بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با اشاره به مرحله سوم اجرای رزمایش ایران همدل در استان همزمان با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: تأمین نیازهای دانش آموزان نیازمند و مددجو ازجمله دغدغه‌های سال تحصیلی است که ۱۳ هزار دانش‌آموز در روستاها، نقاط مرزی و حواشی شهر شناسایی شدند.

وی افزود: با کمک مجموعه‌های خیریه و نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی همچون اصناف تأمین لوازم‌التحریر برای این دانش آموزان انجام شد.

الهی راد به محدودیت حضور دانش آموزان نیازمند در سامانه شاد نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم انجام‌شده در صورت تأمین به ازای هر نفر دانش‌آموز نیازمند ۱.۵ میلیون تومان در استان، به هر دانش‌آموز تبلت ۳ میلیون تومانی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول