اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ناشنوایان کمک هزینه کاشت حلزون دریافت می‌کنند

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: جهت کاشت حلزون برای ناشنوایان کمک هزینه 3 تا 6 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت می‌شود.

ناشنوایان کمک هزینه کاشت حلزون دریافت می‌کنند

جمیله میرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 4 مورد کمک‌هزینه کاشت حلزون  به ناشنوایان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، گفت: مبالغ پرداخت شده با توجه به اعتبارات موجود بین سه تا 6 میلیون و 600 هزار تومان است.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر کاشت حلزون بین 6 ماه تا 6 سال انجام شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، ادامه داد: همچنین در 6 ماهه نخست امسال 30 مورد خدمات تعمیر کاشت حلزون و بیش از 2 هزار باطری سمعک بین ناشنوایان استان توزیع شده است.

وی افزود: سال گذشته 12 مورد کمک هزینه کاشت حلزون به ناشنوایان متقاضی پرداخت شد. 

میرنژاد اضافه کرد: پرداخت کم‌هزینه کاشت حلزون، خرید سمعک و باطری، تربیت شنوایی، گفتاردرمانی، پرداخت مستمری و هزینه‌های درمانی و کمک‌های موردی از جمله خدماتی است که اداره‌کل بهزیستی استان به ناشنوایان ارائه می‌دهد.

وی گفت: تهیه زنگ بی‌سیم ناشنوایان و آیفون تصویری، نصب برچسب خودرو ویژه ناشنوایان از جمله خدمات مناسب‌سازی است که به این گونه افراد ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان یک مرکز شنوایی و یک موسسه خیریه برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری برای ناشنوایان فعال است، عنوان کرد: همچنین دو مرکز شنوایی‌سنجی غیردولتی در لردگان و فارسان و دو مرکز دولتی در شهرکرد و بروجن در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: از مجموع ناشنوایان استان، 540 نفر دارای اختلالات شنوایی خفیف، یک هزار و 570 نفر اختلالات متوسط، یک هزار و 662 نفر دارای مشکلات شدید شنوایی و 288 نفر دارای اختلالات خیلی شدید هستند.

گفتنی‌است، هشتم مهر برابر با 30 سپتامبر به‌عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول