اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نوری‌قزلجه: نباید به مردم یاس و نا امیدی تزریق کرد

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: آیا رؤسای قوا محل‌های دیگری غیر از تریبون‌ها ندارند که حرف‌های یکدیگر را بشنوند و حرف بزنند که مدام از طریق تریبون‌ها ناامیدی و استرس را به جامعه تزریق می‌کنند.

نوری‌قزلجه: نباید به مردم یاس و نا امیدی تزریق کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری‌قزلجه در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 9 مهر 99) گفت: در ماه‌های اخیر 10 ها میلیون نفر از مردم در جهت حمایت از تولید و تامین سرمایه برای فعالیت‌های اقتصادی کشور با توصیه‌های مسئولین نظام همراهی کردند و سرمایه‌های خود رابه سمت بورس سوق دادند به امید اینکه رونقی در تولید و ثروت برای کشور و سودی متعارف برای سرمایه‌هایشان حاصل شود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌های غلط و برخوردهای دستوری با اقتصاد و مداخله‌های دولت و اقدامات غیرشفاف باعث ریزش شاخص از دو میلیون و یکصد هزار به حدود یک و نیم واحد شد که این بی‌سابقه‌ترین ریزش تاریخ بورس سرمایه است و همین باعث متضرر شدن میلیون‌ها نفر از سرمایه‌گذاران شد.

وی افزود:‌ از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم با اقدامات مقتضی موجبات بازگرداندن اعتماد مردم و جلوگیری از تضییع حقوق سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

نوری‌قزلجه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد درگیری نظامی میان دو کشور همسایه شمالی خود یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بودیم. ضمن ابراز نگرانی از تشدید این مناقشه و تلفات و صدمات آن طرفین را به ترک مخاصمه و خویشتنداری و آغاز مذاکره دعوت می‌کنیم و معتقدیم فارغ از تعصبات قومی و دینی باید در چارچوب مقررات بین‌المللی و اصل حقانیت و مبانی تاریخی عمل شود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس اظهار داشت: ضمن حمایت از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به عنوان بخش جدایی ناپذیر از پیکره امت واحده اسلامی خواهان پایان اشغالگری و اجرای قطعنامه‌های چهارگانه سازمان ملل متحد در ارتباط با موضوع قره‌باغ و بازگشت به شرایط قبل از سال 1992 هستیم. از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم در چارچوب مقررات بین‌المللی و حسن همجواری از روش‌های سیاسی و حقوقی مساعی خویش را در این راستا به کار گیرد.

وی افزود:همه ذینفعان در منطقه باید مراقب فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی باشند چرا که این رژیم نه خواهان آرامش برای ارامنه و ترک‌های آذری است و نه خواهان آسایش برای مسیحیان و مسلمانان بلکه به دنبال آتش افروزی و بر هم ریختن منطقه برای بقای خویش است.

نوری‌قزلجه خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این درگیری‌ها به پایان برسند و مردم این منطقه همانند صدها سال گذشته با تکیه بر مشترکات فرهنگی و بر محور یکتاپرستی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیز سعادتمندی را داشته باشند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس خطاب به مسئولان و رؤسای قوا اظهار داشت: مگر ما در شرایط جنگ اقتصادی نیستیم پس چرا آرایش لازم را برای این منظور نداریم؟ مگر فراموش کرده‌ایم که راهنمای کلیدی امام راحل برای ما وحدت کلمه بود. این وحدت کلمه در کجای ارتباطات امروز ما قرار دارد.

وی افزود :‌مگر ندیدیم در شیوع کرونا علیرغم اینکه غافلگیر شده بودیم و آماده نبودیم با همدلی و وحدت توانستیم موفق شویم و بر آن غلبه کنیم. آیا رؤسای قوا محل‌های دیگری غیر از تریبون‌ها ندارند که حرف‌های یکدیگر را بشنوند و حرف بزنند که مدام از طریق تریبون‌ها ناامیدی و استرس را به جامعه تزریق می‌کنند. مگر قرار نیست قانون اساسی روابط را تنظیم کند. پس چرا این همه تداخل و تزاحم داریم.

نوری‌قزلجه در پایان گفت:‌ترامپ و هر کسی دیگر که در آمریکا بعد از او بر سرکار بیاید این را بداند که ملت ایران ملت صلح و تعامل و گفت‌گو است.اشکال از طرف آمریکاست. مادامی که آمریکا از در تهدید و تحریم وارد شود پاسخ دندان شکن دریافت خواهد کرد کما اینکه تاکنون چنین بوده است و این کشور باید بداند که با زبان تکریم و احترام با ملت ایران صحبت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول