اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مناظره شب گذشته آمریکا نتوانست بازارهای مالی را تکان دهد

مناظره شب گذشته نتوانست بازارهای مالی به خصوص در آمریکا را جابجا کرده و بازار پس از کمی رشد به سطح قبلی خود عقب‌نشینی کرد.

مناظره شب گذشته آمریکا نتوانست بازارهای مالی را تکان دهد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، معاملات آتی بورس آمریکا اگر چه کمی رشد را در ساعات نخست مناظره تجربه کرد اما به نظر می‌رسد که این مناظره نتوانسته سهامداران را تکان دهد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، بارها در این مناظره صحبت جو بایدن، نماینده دموکرات را قطع کرد و جو بایدن هم در سخنان خود عملکرد دولت ترامپ در حوزه مالیات، اقتصاد، کنترل شیوع کرونا، و برگزاری انتخابات را زیر سؤال برد.

در نخستین واکنش معاملات آتی بورس آمریکا 0.6 درصد رشد کرد اما سپس عقب نشست.

آیاکو سرا، کارشناس بانک سومیتومو میتسوی در توکیو، می‌گوید در حال حاضر به نظر می‌رسد که یک شکاف جدی بین مواضع ترامپ و بایدن وجود دارد بنابراین حرکت برای بازارها سخت به نظر می‌رسد.

چیزی که مردم بیشترین نگرانی را درباره آن دارند عادلانه بودن انتخابات و نحوه برگزاری آن است.

نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ جلوتر است اگرچه فاصله آنها در ایالت‌های سرنوشت ساز که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده، کمتر است.

ارزش دلار هم در برابر سبد ارزهای بین‌المللی تغییری نکرد و شاخص آن در رقم 93.817 واحد ثابت ماند.

نخستین مناظره از سه مناظره برنامه‌ریزی شده در آمریکا در زمان حساسی برای بورس وال استریت برگزار شد.

چراکه شاخص S&P500 از بیشینه خود طی ماه جاری 10 درصد سقوط کرده و سهامداران نگران طولانی شدن روند بهبود اقتصاد آمریکا در پساکرونا و ابهامات پیش رو در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند.

بسیاری از سهامداران بر این باورند که بایدن مالیات‌ها را افزایش خواهد داد و معتقدند برنده شدن ترامپ در دور دوم طرفدار کاهش مالیات است می‌تواند برای بازارهای بورس بهتر باشد.

اما در عین حال پیروزی ترامپ می‌تواند به شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش بین واشنگتن و پکن منجر شود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بسیاری از سهامداران پیش‌بینی می‌کردند پیروزی ترامپ می‌تواند به خاطر غیرقابل پیش بینی بودن رویکردهای وی و تهدید به جنگ تجاری با چین و مکزیک به بازارهای بورس آسیب بزند.

البته در همان ماهی که ترامپ پیروز شد شاخص S&P500 پنج درصد رشد کرد چرا که سهامداران بر این باور بودند که ترامپ مالیات‌ها و قوانین دست و پا گیر را کاهش داده و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها را افزایش خواهد داد.

جیک دلارهاید، مدیر مؤسسه لانگبو در اوکلاهاما، زمانی که داشت مناظره دیشب را نگاه می‌کرد،‌گفت بازارها همیشه فکر می‌کنند بهتر است جمهوری‌خواهان برنده شوند اما در زمان کلینتون و اوباما هم عملکرد خوبی داشتند.

روند S&P500 نشان می‌دهد سهامداران در حال آماده کردن یک بازار نوسانی در ماه‌های نوامبر و دسامبر است و دلیل آن این است که انتظار می‌رود که شاهد افزایش رای دادن غیر حضوری به خاطر ترس از کرونا در انتخابات پیش رو باشیم و همین امر بدین معناست که مشخص شدن برنده انتخابات زمان بر خواهد بود.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که در صورتی که ببازد تعهدی به انتقال صلح آمیز قدرت ندارد و گفت که انتظار دارد تکلیف انتخابات در دادگاه عالی مشخص شود.

قرار است دو مناظره دیگر نیز تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز 3 نوامبر برگزار شود.

انتظار می‌رفت که پس از برگزاری مناظره دیشب شاهد تغییر در رویکرد انتخاباتی مردم آمریکا باشیم اما نتایج نظرسنجی‌های اولیه حاکی از آن بود که تغییر محسوسی در این باره که مردم به چه کسی می‌خواهند رای بدهند ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول