اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 48 هزار تن هلو از باغات آذربایجان شرقی/ هلو آذربایجان در بازارهای روسیه و کشورهای همسایه

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغات درختان مثمره در استان گفت: این رقم معادل ۴.۱۸ از سطح کل باغات کشور است.

تولید  48 هزار تن هلو از باغات آذربایجان شرقی/ هلو آذربایجان در بازارهای روسیه و کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر بی پروا در خصوص وضعیت باغات هلو در استان، اظهار داشت: کل سطح زیر کشت باغات هلوی استان معادل 3 هزار و 800 هکتار با تولید 48 هزار تن بوده و استان از این نظر رتبه سیزدهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و اغلب آن به صورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌ها مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد معادل 19 هزار و 200 تن بصورت فرآروی شده در واحدهای فرآوری استان وکشور مصرف می شود گفت: حدود 60 درصد معادل 28 هزار و 800 تن بصورت تازه خوری درداخل  استان و سایر استانهای کشور مصرف می گردد.

وی افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت محصول هلو تولیدی استان به روسیه و کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مرند، میانه و مراغه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده است و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیائی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

مهندس  بی پروا  افزود: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۲.۵ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول