اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

85 درصد بودجه فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت حقوق مربیان می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت گفت: 85 درصد از بودجه آموزش فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت حقوق مربیان فنی و حرفه‌ای می‌شود.

85 درصد بودجه فنی و حرفه‌ای صرف پرداخت حقوق مربیان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر اعضای آن در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکر از کسانی که در این جلسه حاضر شده‌اند، گفت: وزیرانی که عضو شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای بوده‌اند اما حضور پیدا نکرده‌اند از آنها گلایه داریم و در جلسه دولت این مسئله را مطرح می‌کنم.

وی افزود: از 8500 میلیارد تومان که سالانه در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای هزینه می‌شود 85درصد این رقم صرف پرداخت حقوق مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کشور ما جوان است و نیروی آماده به کار فراوان دارد بر کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و تضمین کیفیت و سنجش و ارزیابی تأکید کرد و گفت: این امور برعهده شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای است.

در این نشست همچنین محمدرضا سپهری دبیر جلسه اعلام کرد: دستور کار این جلسه سه مورد تدوین سیاست‌های کلان همچنین بودجه 1400 برای آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز مسابقه مهارت در سال آینده است.

سپهری همچنین گفت: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور 9.3درصد یعنی زیر 10 درصد است. 

در این جلسه همچنین سپهری با برشمردن سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت:  از وظایف این شورا نظام‌بخشی و ساماندهی به آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت کشور برای رشد توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی مهار و متخصص است.

وی افزایش سهم کمی و کیفی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی در نظام آموزشی برای افزایش تولید ثروت ملی، کاهش فقر و تحقق عدالت آموزشی در جامعه را از طریق ایجاد نهضت مهارت آموزی یادآور شد.

به گفته سپهری تقاضامحور کردن آموزش مهارتی برای افزایش تولید و بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و طراحی و بهبود نظام مدیریت و راهبری آموزش و تربیت فنی و حرفه‌‌ای با تأکید بر ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ارتقای نقش و اختیار ارائه‌دهندگان آموزش مهارتی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و سودمندی گستره نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی مدنظر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول