اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الدجله: جلسه مشترک 33 سفیر خارجی در عراق در سفارت انگلیس

منابع آگاه از نشست 33 سفیر از جمله سفیر آمریکا و شماری از سفرای کشورهای اروپایی و عربی در سفارت انگلیس در بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه از نشست امروز (سه‌شنبه - ۲۹ سپتامبر) شماری از سفرای کشورهای خارجی در مقر سفارت انگلیس در بغداد خبر دادند.

پایگاه خبری شبکه «دجله» عراق به نقل از منابع آگاه نوشت که اکنون، سفارت انگلیس در بغداد میزبان ۳۳ سفیر از کشورهای مختلف از جمله «متیو تولر» سفیر آمریکا و سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عربی است.

بنا بر این گزارش در این نشست بر روی ضرورت درخواست از دولت عراق برای حمایت از سفارت‌خانه‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک و تعقیب و پیگرد گروه‌های مسلحی که منطقه سبز بغداد را هدف قرار می‌دهند، تمرکز می‌شود.

برخی از رسانه‌های عربی، دیروز از نشست امروز در سفارت بریتانیا در بغداد با حضور ۱۵ دیپلمات خبر داده بودند.

این نشست همزمان با فشارهای جدید واشنگتن بر بغداد برای مقابله با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی و تهدید واشنگتن به بستن سفارت آمریکا در بغداد و هدف قراردادن نیروهای مقاومت برگزاری می‌شود. با اینکه گروه‌های مختلف مقاومت اعلام می‌کنند که هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد در شرایط کنونی به نفع عراق نیست و هیچ رابطه‌ای با این حملات مشکوک ندارند، اما طرف آمریکایی همچنان نیروهای مقاومت را متهم می‌کند.

گروه‌های مقاومت عراقی تایید می‌کنند که واشنگتن سفارت خود در بغداد را به یک پایگاه نظامی و لانه جاسوسی تبدیل کرده است اما در شرایط کنونی عراق، هدف قرار دادن این سفارت‌خانه به منافع ملی عراق آسیب می‌زند برای همین از این اقدام پرهیز می‌کنند. به عنوان مثال «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق اتهام‌های آمریکا علیه گروه‌های مقاومت عراق مبنی بر حمله سفارتخانه‌ها را حربه واشنگتن برای شورانیدن افکار عمومی علیه مقاومت دانست و گفت که آمر این حملات، آمریکایی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه النجباء و گروه‌های مقاومت معتقدند حمایت از مراکز دیپلماسی که به دنبال تقویت روابط عراق با دنیا هستند، حائز اهمیت است، گفت که کسانی که در عراق، بر عدم حمله به مراکز دیپلماتیک تأکید و تصریح دارند منظورشان سفارت شر آمریکا نبوده بلکه منظور آن‌ها مراکز دیپلماسی واقعی است.

چند روز پیش برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق گفته که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اخیرا درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده و تهدید کرده که در صورت تداوم حملات، سفارت آمریکا بسته خواهد شد.

به گفته صالح، وزیر خارجه آمریکا همچنین به او گفت که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول