اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مفتح: توزیع کالاهای اساسی در شش نوبت تا پایان سال جاری

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای طرح‌های نیمه تمام عمرانی گفت: مقرر شده تا پایان سال جاری در شش نوبت این کالاها به 60 میلیون ایرانی برسد.

مفتح: توزیع کالاهای اساسی  در شش نوبت تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 8 مهر) در جلسه علنی مجلس در توضیح طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: این طرح جهت رسیدگی به کمسیون برنامه به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد که نظرات کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و تعداد دیگری از کارشناسان را هم اخذ کردیم و نهایتا در 25 شهریور به تصویب اعضای کمیسیون رسید. 

وی افزود: در وضعیت اقتصادی فعلی که کشور ما با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و جنگ ظالمانه ایالات متحده علیه ملت ایران قرار داریم، یکی از مواردی که توانسته در زندگی مردم مشکل ایجاد کند و در تذکرات روزانه نمایندگان هم وجود دارد، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و تأمین سخت کالاهای اساسی برای مردم است. 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اینکه بتوانیم کالاهای اساسی را با قیمتی معقول و مناسب دراختیار اقشار نیازمند قرار دهیم یکی از تکالیف و وظایف ماست. 

مفتح خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس قبلی مطرح شده بود ولی به نتیجه نرسیده بود اما در مجلس یازدهم پیشنهادات مختلفی در این باره در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده و با حضور کارشناسان مختلف آن را بررسی کردیم. 

وی درباره منبع تأمین اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: منبع تأمین این طرح مشکلی ندارد؛ برای اجرای آن توجه زیادی را درباره منابع اجرای این طرح درنظر گرفته‌ایم و توجه کرده‌ایم که مبادا اجرای این طرح موجب تورم و افزایش قیمت شود بنابراین تلاش کردیم این منابع در دسترس بوده و شدنی و قابل حصول بوده و تورم‌زا نباشد. 

وی تصریح کرد: افرادی که مشمول این طرح می‌شوند 60 میلیون نفر هستند.

مفتح خاطرنشان کرد: علاوه بر تأمین کالاهای اساسی با قیمت مناسب و تأمین منبع آن تلاش کردیم با اجرای این طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که منبع مالی مناسبی در بودجه برای آن درنظر گرفته نشده بود هم اجرایی شده و این همسان‌سازی به طور کامل عملیاتی شود. 

نماینده تویسرکان در مجلس گفت: 50 هزار میلیارد تومان برای کل اهداف طرح مذکور منبع مالی تعریف شده که 30 هزار میلیارد تومان آن برای طرح تأمین کالاهای اساسی است و 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که با این کار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، لشکری و کشوری براساس حکم و برنامه ششم عملیاتی خواهد شد ضمن اینکه 10 ه زار میلیارد تومان هم برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی در گوشه و کنار کشور که می‌تواند تأثیرات مثبتی در اشتغال کشور داشته باشد به وجود آورد.

وی گفت: طرح تأمین کالاهای اساسی متمرکز بر این کالاها نیست بلکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پروژه‌های عمرانی را هم دربردارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: حقوق بازنشستگان به شکل سابق پرداخت می‌شود که تعادلی بین حقوق و هزینه آنها وجود ندارد لذا با وجود این طرح به آنها کمک زیادی خواهیم کرد. 

وی گفت: تصویب قانونی که در زمان اجرا با مشکل مواجه نشود و بتواند وعده داده شده به مردم و انتظارات در اذهان را پاسخ بدهد را عملیاتی خواهیم کرد. 

مفتح درباره جزئیات این طرح گفت: مقرر شده در شش نوبت در شش ماهه دوم سال جاری کالای اساسی بین مردم توزیع شود و البته در سال آتی در بودجه 1400 تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

مفتح گفت: پول در کارت مردم مشمول شارژ می‌شود و باید آنها برای تأمین کالاهای اساسی فقط کالا را بگیرند لذا دولت باید برای اجرای این کار کالای اساسی را با قیمت مناسب در بازار عرضه کند. ابنگونه نیست که پولی به مردم داده شود که تورم‌زا باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول