اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی پامپئو با همتای سعودی درباره توافق‌های سازش

وزیر خارجه آمریکا گفت که در تماس تلفنی با همتای سعودی خود درباره توافق‌های سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

گفت‌وگوی پامپئو با همتای سعودی درباره توافق‌های سازش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه از تماس تلفنی خود با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود خبر داد.

پامپئو در صفحه توئیتر خود، یکی از موضوعات مکالمه با فرحان را سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی عنوان کرده و نوشت: «ما درباره توافق‌های ابراهیم صحبت کردیم و من از تلاش عربستان سعودی برای پیشبرد صلح در جنوب یمن تشکر کردم».

بر این اساس، وی همچنین افزود که مشتاقانه منتظر گفت‌وگوهای استراتژیک سازنده با عربستان سعودی در ماه اکتبر است.

 

 

حدود ده روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات بیانیه عادی‌سازی روابط با این دو کشور غرب آسیایی را امضا کرد.

«کِلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با بیان اینکه طی چند روز آینده احتمال اعلام توافق سازش کشورهای دیگری با رژیم صهیونیستی وجود دارد، تلویحا این روند را اقدامی در تقابل با ایران توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این،  «افرِیم هالِوی» رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفته بود اگر تل‌آویو می‌خواهد که با ریاض نیز سازش کند، باید امتیازهایی به فلسطینی‌ها بدهد زیرا سعودی‌ها احتمالا خواسته‌هایی را در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول