اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۵۳ درصد نیروهای شرکت‌های نفت و گاز ایلام غیر بومی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، گفت: با وجود ذخایر بسیار استان ایلام، ۵۳ درصد نیروهای پروژه‌های نفت و گاز استان، غیر بومی هستند.

۵۳ درصد نیروهای شرکت‌های نفت و گاز ایلام غیر بومی هستند

شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بزرگی برای رونق تولید و توسعه اشتغال‌زایی است؛ از جمله این ظرفیت ها می‌توان به ۴ درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور در استان ایلام اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر ذخایر گاز و نفت، استان ایلام در بخش معادن و کشاورزی نیز دارای ظرفیت‌های بزرگی است، اما متأسفانه ۵۳ درصد نیروهای پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام غیر بومی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: باوجود بیکاری بالا در شهرستان دهلران و داشتن نیروی مناسب، درصد بیشتر نیروهای مشغول به کار در این شهرستان غیر بومی هستند.

شیرخانی افزود: ۱۲۰ کارگر توسط شرکت‌های ال جی سی دهلران جذب شده که با وجود بیکاری بالای شهرستان دهلران تنها ۳۰ درصد از آن‌ها بومی بوده و ۷۰ درصد از این کارگرها، غیر بومی هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۰۰ نفر از جوانان دهلران در شهریور سال گذشته توسط مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای در حرفه‌های مختلفی آموزش دیده‌اند که متاسفانه از این نیروهای ماهر و آموزش‌دیده استفاده نشده است.

شرکت‌های وابسته به وزارت نفت، حق استخدام افراد غیر بومی را ندارند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: مجموعه‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت حق استخدام افراد غیربومی را ندارند.

شیرخانی بیان کرد: ادارات و نمایندگی‌های این ادارات در تمام شهرستان‌ها به غیر از شهرستان بدره که در شهرستان دره‌شهر مستقر است، درحال فعالیت هستند.

این مسوول افزود: سه هزار و ۲۹۵ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان فعالیت دارند که این تعاونی‌ها با عضویت ۶۹۸ هزار و ۸۵ نفر تشکیل و ثبت شده؛ اشتغال پیش‌بینی‌شده در این شرکت‌ها نزدیک به ۲۶ هزار و۴۲۷ نفر است.

۲۰درصد تعاونی‌های استان را زنان تشکیل می‌دهند

شکرالله شیرخانی در ادامه بیان کرد: ۲۰ درصد کل تعاونی‌های استان را که در مجموع ۶۷۴ تعاونی هستند را زنان تشکیل می‌دهند که فرصت اشتغال‌زایی بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را دارا هستند.

وی در پایان گفت: شرکت‌های نفت و گاز استان باید نیروهای مورد نیاز خود را در جهت تامین نیروی ماهر را به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کند تا فنی و ‌حرفه‌ای ضمن اعلام آمادگی به آموزش این افراد بپردازد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول