اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی درباره احتمال تعطیلی سفارت این کشور در بغداد اظهارنظر نکرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با رسانه عربی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بسته شدن سفارت این کشور در بغداد سکوت اختیار کرد.

مقام آمریکایی درباره احتمال تعطیلی سفارت این کشور در بغداد اظهارنظر نکرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ شبکه «الحره» وابسته به وزارت خارجه آمریکا، شامگاه امروز (دوشنبه)، با سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با احتمال بسته شدن سفارت این کشور در بغداد گفت‌و‌گو کرد.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفت، با تهدیداتی «که‌ مردان و زنان خدمتگذار ما را در خارج از کشور هدف قرار می‌دهد»‌ مماشات نخواهیم کرد و «در اتخاذ هر گونه اقدامی که آن را برای حفظ سلامت افرادمان ضروری بدانیم، تردید نخواهیم کرد».

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق گفته چنانچه حملات به تأسیسات آمریکایی متوقف نشود واشنگتن سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره قصد واشنگتن برای بستن سفارت خود در بغداد گفت که درباره گفت‌وگوهایی که پامپئو با برهم‌ صالح داشته اظهار نظر نمی‌کند.

او گفت: «به گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک وزیرخارجه با رهبران خارجی واکنش نشان نمی‌دهیم».

وی در ادامه اظهاراتش با ذکر این ادعا که گروه‌های وابسته به ایران،‌ سفارت آمریکا و دیپلمات‌های این کشور و... را هدف قرار داده‌اند، این گروه‌ها را «شبه‌نظامی»، «غیرقانونی» و «ثبات‌زدا» و «تهدیدی برای قانون و نظام عراق» به شمار آورد.

این ادعا در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حمله به کاروان خودروهای دیپلماتیک در بغداد، هرگونه حمله یا تعرض علیه ماموریت‌های دیپلماتیک را محکوم کرده بود و در عین حال، خواسته بود که حفاظت از اماکن دیپلماتیک در بغداد را تشدید کند (جزئیات بیشتر).

این اظهارات پس از آن است که برخی منابع خبری از جمله شبکه «الجزیره» اخیرا گزارش داده بودند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در دیدار با سران سه قوه این کشور خبر داده، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا، یکشنبه هفته گذشته، درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروان‌های نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده و گفته است:‌ «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

پس از انتشار این گزارش، منابع دیپلماتیک به شبکه خبری «المیادین» خبر دادند که قرار است آمریکا سفارت خود را در عراق ببندد و این تصمیم قطعی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول