اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ابلاغ دستورالعمل گردشگری کشاورزی با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و شفیعی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین، به امضاء طرفین رسید.

ابلاغ دستورالعمل گردشگری کشاورزی با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده با اشاره به ابلاغ دستورالعمل گردشگری کشاورزی از سوی این وزارتخانه اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستائیان و کاهش نامطلوب آثار زیست‌محیطی مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان بازوی سازمان جهادکشاورزی استان می‌تواند با ظرفیت شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی خود از حضور گردشگران و شرکت‌های گردشگری بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری، بازاریابی و صادرات محصولات خود استفاده کنند.

حمزه‌زاده افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، برگزاری جشنواره رویداد و همایش‌های مرتبط و موضوعی بهره برد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: هدف اصلی از عقد این تفاهم‌نامه توسعه روستائی در قالب تولیدات گردشگرمحور است.

شهرام شفیعی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با ظرفیت نیروی انسانی آمادگی این را دارد در زمینه‌های آموزش تخصصی اعضاء در راستای تربیت راهنمایان تخصصی طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی، معرفی برندهای شاخص و برجسته استان در زمینه تولیدات و محصولات کشاورزی، مطالعه، پژوهش و تولید محتوا در ارتباط با اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و گردشگری روستایی، راه‌اندازی واحد نمونه گردشگری کشاورزی شهری با این سازمان همکاری کند.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول