اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرداخت 8.3 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مراکز غیردولتی بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صاحبان ۲۲۵ مراکز غیردولتی بهزیستی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

پرداخت 8.3 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مراکز غیردولتی بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  فرگل صحاف اظهار داشت:  ۴۹۶ مرکز غیردولتی آسیب دیده از کرونای بهزیستی با اشتغال  ۱۷۹۵  نفر و تسهیلات درخواستی به مبلغ  ۲۲۰ میلیارد ریال  ثبت شده است که از این تعداد تاکنون شاهد پرداخت ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی هستیم .

وی افزود:  ۲۷۱ پرونده نیز با تسهیلات درخواست ۱۳۷ میلیارد ریال در حال بررسی است.       

صحاف با بیان اینکه ۸۳ میلیارد ریال توسط ۲۲۵ مرکز با اشتغال ۶۳۳ نفر به مرحله پرداخت رسیده و ۱۳۷ میلیارد ریال برای ۲۷۱ مرکز با اشتغال ۱۱۶۲ نفر در دست اقدام بانک ها است.

این مسؤول ادامه داد: تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند و در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار، تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان مهرماه امکان پذیر است، گفت: افراد واجد شرایط و دارای مجوز از بهزیستی استان آذربایجان شرقی می توانند به سامانه کارا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: رسته های فعالیت مهدهای کودک، مراکز آموزشی توانبخشی، مراکز توانبخشی حرفه ای، آموزشی، تولیدی و حمایتی، توانبخشی و خدمات وابسته، بازپروری معتادان، آسایشگاه سالمندان، آسایشگاه معلولین، آسایشگاه های اعصاب و روان، جزء مراکزی هستند که شامل دریافت تسهیلات می‌شوند.

وی اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی  خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه کارا مراجعه کنند تا پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود : در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده نماید، مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

انتهای پیام/60027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول