اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تعلل در بازسازی جاده شهداد-نهبندان صدای نماینده را درآورد

وعده‌های سریالی مسؤولین در مورد بازسازی جاده شهداد-نهبندان حالا صدای «مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی را هم درآورده است و باعث شد تا وی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی خواستار عملی شدن وعده وی در این مورد باشد.

تعلل در بازسازی جاده شهداد-نهبندان صدای نماینده را درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سال ۹۸ با یک سیل ویرانگر آغاز شد، سیلی که در برخی مناطق کشور همه‌چیز را با خود شست و برد، از خانه‌ها گرفته تا پل، زیرساخت‌های شهری، احشام، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و حتی آدم‌ها، این داستان روزهای آغازین فروردین‌ماه امسال در اغلب نقاط کشور از جمله خراسان‌جنوبی و شهرستان نهبندان است.

ماجرا از سیل ۹۸ شروع شد

در پی این سیل که خسارات مالی و جانی زیادی بر جای گذاشت، ۲۵ فروردین‌ماه سال ۹۸ سیلاب ۳۰ کیلومتر از جاده ترانزیتی شهداد - نهبندان را تخریب کرد، اما این روزها درست می‏‌شود ۱۷ ماه؛ ۱۷ ماه از وقتی که سیل خودش را رساند به هرجاکه باید و هنوز رد سیل در تن زخمی جاده‌ها جا خوش کرده است، حتی در جان خسته صاحبان کسب و کار و رانندگانی که از این مسیرها ارتزاق می‌کنند.

  سیل خودش را رساند به هرجاکه باید و هنوز رد سیل در تن زخمی جاده‌ها جا خوش کرده است، حتی در جان خسته صاحبان کسب و کار و رانندگانی که از این مسیرها ارتزاق می‌کنند.

جاده شهداد- نهبندان قبل از مسدود شدن به‌عنوان یکی از زیباترین جاده‌های کشور به‌دلیل عبور از تنها اثر طبیعی ثبت جهانی ایران در یونسکو مشهور شده بود و شریانی تأثیرگذار در حمل و نقل ترانزیتی محسوب می‌شد و تنها راه جایگزین جاده کرمان- راور- فردوس برای دسترسی به استان‌های شمال شرق محسوب می‌شود.

۱۷ ماه با وعده‌ها!

حالا تنها جاده‌ای که شمال و جنوب کویر لوت در مرکز کشور را به هم متصل می‌کند، ۱۷ ماه است که به دلیل بروز سیلاب بسته‌ شده و علی‌رغم وعده‌های گوناگون مسؤولان استانی و کشوری هنوز اقدام مؤثری برای بازگشایی این محور انجام‌ نشده است.

وعده‌های سریالی مسؤولین در مورد بازسازی این جاده حالا صدای «مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی را هم درآورده است و باعث شد تا وی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که پیش از این در برنامه «نگاه یک» صدا و سیما بازگشایی این محور از اولویت‌های وزارتخانه دانسته بود، خواستار عملی شدن وعده وی در این مورد باشد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول