اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقامات سابق آمریکایی به کارزار مخالفت با انتخاب مجدد ترامپ پیوستند

بسیاری از مقامات سابق دولت آمریکا به صورت مستقل یا با ایجاد گروه‌هایی در تلاش هستند رای‌دهندگان را درباره خطر حضور دوباره ترامپ در قدرت آگاه کنند و در عین حال می‌کوشند سایر مقامات سابق را با خود همراه کنند.

مقامات سابق آمریکایی به کارزار مخالفت با انتخاب مجدد ترامپ پیوستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیزابت نیومن» مقام سابق وزارت امنیت میهن ایالات متحده که در ماه آوریل از سمت خود استعفا کرد، بعد از آن که «دونالد ترامپ» ماموران این وزارتخانه را در پورتلند مستقر و شرایط را در آنجا تشدید کرد، تصمیم گرفت لب به سخن بگشاید. او می‌گوید تصمیم گرفت علیه ترامپ که وی را تهدیدی برای کشورش می‌داند سخن بگوید.

نیومن، دستیار سابق وزیر امنیت میهن ایالات متحده در امور مبارزه با تروریسم و پیشگیری از تهدید افزود: دیگر کافی است. مردم باید بدانند در چه لحظه خطرناکی قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» بسیاری دیگر از مقامات دولت ترامپ هم در حال سنجیدن چنین تصمیمی هستند. در مهلت ۳ هفته باقی مانده تا انتخابات آمریکا، مقامات کنونی و سابق دولت ترامپ در این مورد صحبت می‌کنند که آن‌ها هم باید قدم به جلو بگذارند و با جمهوری‌خواهانی که می‌کوشند رای‌دهندگان مردد را از رای دادن به ترامپ منصرف کنند، هم‌صدا شوند.

«مایلز تایلور» رئیس سابق کارکنان وزارت امنیت میهن ایالات متحده که در تلاش است افراد را برای پیوستن به این حرکت ترغیب کند، در مصاحبه‌هایش به انتقاد از عملکرد ترامپ پرداخته است. او می‌گوید ترامپ به طور معمول از دستیارانش می‌خواهد قوانین را نقض کنند، از این وزارتخانه برای اهداف سیاسی خود بهره می‌برد و خواستار تیراندازی و معلول کردن مهاجرانی است که می‌خواهند از مرزهای جنوبی آمریکا وارد شوند.

او با ایجاد گروه REPAIR—اتحاد سیاسی جمهوریخواهان برای یکپارچگی و اصلاحات—به دنبال آن است که مقامات سابق را که درباره روی کار آمدن دوباره ترامپ نگرانند، گرد هم بیاورد. تایلور در همین خصوص گفت: کسانی که از نزدیک شاهد عدم تناسب رئیس‌جمهور برای این سمت بوده‌اند، تعهد اخلاقی دارند که ارزیابی خود را با رای‌دهندگان به اشتراک بگذارند.

یک گروه مرتبط دیگر با نام رای‌دهندگان جمهوری‌خواه علیه ترامپ، حدود هزار ویدئو از جمهوری‌خواهان در سراسر آمریکا تهیه کرده‌ که خواستار خروج ترامپ از قدرت هستند. «سارا لانگوِل» مدیر استراتژیک این اقدام می‌گوید هدفش از انجام آن ایجاد ساختاری دارای مجوز بوده تا از طریق آن جمهوری‌خواهان برای مخالفت با ترامپ احساس راحتی داشته باشند.

مقامات ارشد سابق دولت ترامپ در اقداماتی مستقل هم درباره خطر روی کار آمدن مجدد وی هشدار داده‌اند. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابی تند توانایی ترامپ در اداره کشور را زیر سوال برده است. «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در ماه ژوئن با نوشتن مقاله‌ای که در آن از نحوه پاسخ ترامپ به اعتراضات ضد نژادپرستی انتقاد می‌کرد، سکوتش را شکست. در کتاب «باب وودوارد» بارها به نقل از ماتیس و «دن کاتس» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا، ترامپ شخصی خطرناک و نامناسب برای ریاست‌جمهوری توصیف شده است.

بنابر این گزارش، هنوز مقامات سابق زیادی وجود دارند که مردد هستند و تلاش‌ها برای همراه کردن آن‌ها و درخواست برای شکستن سکوتشان در جریان است.  

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول