اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش محسوس دما در استان زنجان

سرپرست هواشناسی استان زنجان از کاهش محسوس دما با احتمال آسیب به محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: هوای سرد و افت محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید و افزایش سوز باد، احتمال رخداد دمای صفر درجه در مناطق سردسیر و ارتفاعات نتیجه رخداد وضعیت جوی مورد نظر خواهد بود.

کاهش محسوس دما در استان زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی امروز استان را صاف تا قسمتی ابری اعلام و اظهار کرد: وزش باد پدیده جوی استان در بعد از ظهر خواهد بود.

سرپرست هواشناسی استان زنجان از کاهش محسوس دما با احتمال آسیب به محصولات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: هوای سرد و افت محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید و افزایش سوز باد، احتمال رخداد دمای صفر درجه در مناطق سردسیر و ارتفاعات نتیجه رخداد وضعیت جوی مورد نظر خواهد بود.

وی افزود: دمای سرد از روز یکشنبه ٦مهرماه تا بعدازظهر روز چهارشنبه ٩مهرماه در سطح استان مستقر می‌شود.

 رحمان‌نیا به کشاورزان به ویژه در مناطق سردسیر و ارتفاعات نسبت به کاهش دمای کمینه و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی  هشدار داده و  نسبت به برداشت محصولات به ویژه صیفیجات و حمل به مکان‌های مناسب  و همچنین محافظت از تاسیسات کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، انبارها  و...برای جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه کرد.

سرپرست هواشناسی استان زنجان از ثبت دمای 6 درجه بالای صفر در خیرآباد به عنوان خنک‌ترین دما در سطح استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: بالاترین دمای کمینه این بازه زمانی با 18 درجه بالای صفر از چورزق شهرستان طارم گزارش شده است.

وی نوسان دمایی شهر زنجان 23 درجه اعلام کرد و گفت: زنجان در این بازه زمانی بین هفت و 30 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول