اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عمران‌خان: به تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبندیم

نخست وزیر پاکستان روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که این کشور همچنان به تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبند است.

عمران‌خان: به تشکیل دولت مستقل  فلسطینی به پایتختی قدس پایبندیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز جمعه هشدار داد که جامعه بشری با خطر مسابقه تسلیحات هسته‌ای مواجه است.

وی در ادامه سخنانش گفت که همکاری و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی در حال نقض شدن هستند و هند در اقدامی که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل به شمار می‌آید جامو و کشمیر را به اشغال خود در آورده است.

نخست وزیر پاکستان به موضوع فلسطین نیز اشاره کرد و گفت که اسلام‌آباد به راه حل دو دولت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبند است.

این سخنان نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح می‌شود که امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی مجازی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که الجزایر از آرمان فلسطین حمایت و تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

رئیس جمهور الجزایر  با بیان اینکه «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند»، خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول