اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کتاب «مهدی خیابان انقلاب» در بیرجند رونمایی شد

در سومین روز از هفته دفاع مقدس و در یادواره شهدای دانش‌آموز استان خراسان‌جنوبی از کتاب خاطرات شهید «مهدی صبور»، با عنوان «مهدی خیابان انقلاب» رونمایی شد.

کتاب «مهدی خیابان انقلاب» در بیرجند رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در سومین روز از هفته دفاع مقدس و در یادواره شهدای دانش‌آموز استان خراسان‌جنوبی از کتاب خاطرات شهید «مهدی صبور»، با عنوان «مهدی خیابان انقلاب» رونمایی شد.

این کتاب که با پژوهش جلیل خسروی طناک و سیدمرتضی حسینی و به قلم الهه بذرافشان نگارش شده است روایتگر زندگی شهید دانش‌آموز مهدی صبور است.

پژوهشگر کتاب «مهدی خیابان انقلاب» در جمع خبرنگاران با اشاره به ایده اولیه تدوین این کتاب گفت: سال گذشته در سالگرد شهادت این شهید در منزل شهید قول نگارش این کتاب را دادیم و امسال به عنایت این شهید بزرگوار کتاب رونمایی شد.

جلیل خسروی طناک با اشاره به زندگینامه این شهید دفاع مقدس عنوان داشت: شهید «مهدی صبور» سوم آذرماه سال ۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در بیرجند متولد شد و با توجه به عشق و علاقه‌ای که به کشورش داشت و به منظور جهاد در راه خدا در سال ۶۲ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در اولین عملیات حضور خود عملیات والفجر ۳ و مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع ) در منطقه عملیاتی مهران در روز ۱۴ مرداد ۶۲ بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: این شهید در همان دوران جوانی دست به اقداماتی خلاقانه و البته اعتقادی می‌زد که یک نمونه آن ایجاد فروشگاهی در مدرسه با عنوان فروشگاه وجدان بود.

پژوهشگر کتاب «مهدی خیابان انقلاب» ادامه داد: هدف ما از پرداختن به زندگی این شهید الگوسازی برای نسل نوجوان و دانش‌آموز است و اینکه با شهدای هم سن و سال خود آشنا شوند و بتوانند از طریق همزاد پنداری تاثیر بهتری از روحیات این شهید بگیرند.

خسروی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که کتاب صوتی  این اثر را در آینده نزدیک منتشر کنیم و بتوانیم بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی بیشتر این شهید به دانش‌آموزان  مسابقه‌ای را با محوریت این کتاب طراحی کردیم که از تاریخ ۷ مهرماه علاقمندان میتوانند با تهیه این کتاب از روش های مختلف در این مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول