اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| رشد 60 تا 70 درصدی کشف سلاح غیرمجاز در شادگان

سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان گفت: میزان سلاح غیرمجاز کشف شده توسط نیروهای امنیتی بالغ بر 60 تا 70 درصد رشد داشته است.

فارس من| رشد 60 تا 70  درصدی کشف سلاح غیرمجاز در شادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«مسئولان فکری برای وجود سلاح در شادگان کنند» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

امید صبری پور سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان در این  رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: میزان کشف مواد مخدر و سلاح که به صورت همزمان توسط نیروهای امنیتی در شهرستان انجام شد در مقایسه با سه ماهه اول امسال همچنین در مقایسه با سال گذشته در همین محدوده زمانی بالغ بر 60 تا 70 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان شادگان پس از 18 سال یک حکم اعدام اجرایی شد، افزود: این در حالی است که اغلب این احکام به دلیل تیراندازی بوده که در این میان افرادی به قتل می‌رسیدند.

فرماندار شهرستان شادگان گفت: علت عدم اجرای حکم اعدام ورود بزرگان به اختلافات مابین دو خانواده قاتل و مقتول همچنین جلوگیری از نتایج بعد از اجرای حکم اعدام بود که از اجرای حکم جلوگیری می‌کرد.

صبری پور با بیان اینکه اکنون عده‌ای دنبال این هستند که مانند گذشته از اجرای حکم اعدام مجرمان جلوگیری کنند، افزود: با اجرای حکم اعدام  ضمن اینکه استفاده از سلاح در نزاع‌ها به حداقل رسید، بررسی‌های ما نشان می‌دهد ترس از مجازات به تدریج در حال نهادینه شدن است که این رویداد می‌تواند از هنجار شکنی‌های بعدی جلوگیری کند؛ اکنون میزان تیراندازی به مراتب نسبت به سه ماه گذشته کمتر شده است 

وی با بیان اینکه اغلب سلاح‌های موجود و یا کشف شده در حاشیه شهر هستند، افزود: اغلب اهالی در مراسم عزاداری و شادی سلاح استفاده می‌کنند که اغلب نتایج بدی در بین مردم داشته است.

صبری پور  با اشاره به تاثیر نوسانات بازار به ویژه قیمت دلار بر خرید و فروش اسلحه و فشنگ، بیان کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان شادگان شرایط اقتصادی بر  رد و بدل کردن سلاح در شهرستان شادگان تاثیر گذاشته است.

وی گفت: در صدد هستیم برای موضوعات مختلف پلیس تالاب را ایجاد کرده و از ظرفیت سپاه برای حفاظت از تالاب مقابله با افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به صید و شکار غیر مجاز میکنند استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول