اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

راه‌اندازی خط دریایی آبادان - کویت در آینده نزدیک/ کاهش صادرات از بندر آبادان به دلیل کرونا

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: ترمینال مسافری بندر آبادان با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان و ظرفیت روزانه 500 نفر بازسازی شده است و در آینده نزدیک خط دریایی مسافری آبادان - کویت راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی خط دریایی آبادان - کویت در آینده نزدیک/ کاهش صادرات از بندر آبادان به دلیل کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا سفاری امروز در حاشیه بازدید رسانه‌های کشوری از بندر آبادان در نشست خبری بیان کرد: بنادر آبادان شامل سه بندر اروندکنار، آبادان و چوئبده است. 

وی افزود: شبه‌جزیره آبادان با رودخانه اروند که از دجله و فرات نشأت گرفته است مرتبط است، همچنین بندر چوئبده در کنار بهمن‌شیر و بندر اروندکنار در کنار اروند است. 

وی با بیان اینکه وسعت بندر آبادان 6 هکتار  و بارانداز آن 6.2 هکتار است، گفت: ظرفیت اسمی بندر آبادان 900 هزار تن و ظرفیت جمعی هر سه بندر 2 میلیون تن است. 

وی ادامه داد: 6 پست اسکله در بندر آبادان، 2 پست اسکله در بندر چوئبده و 2 پست اسکله در بندر اروند داریم که در این بندر یک اسکله در حال ساخت نیز داریم که بتنی با ظرفیت یک‌هزار تن است. 

سفاری افزود: ظرفیت واقعی بندر آبادان سالانه 600 هزار تن است، اسکله اروند کنار برای پذیرش شناورهای یک هزار تن در حال ساخت است و با اعتبار بیش از 38 میلیارد تومان ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: این اسکله 110 متر طول و 11 متر عرض دارد و پیشرفت آن 45.5 درصد برآورد می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: ساخت سه باب انبار 2 هزار متری در هر سه بندر در حال انجام است که 25 درصد رشد دارد و اعتبار آن 23 میلیارد تومان است که بدین ترتیب ظرفیت انبارهای ما از 5 هزار مترمربع به 15 هزار مترمربع در سه بندر ارتقاء می‌یابد. 

وی گفت: سیستم مانیتورینگ اطفاء حریق روی اسکله‌ها در بنادر اجرا شده است که تا 70 متر هرکدام پوشش اطفا حریق دارند و اعتبار این پروژه در هر بندر 18.5 میلیارد تومان است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: سالن مسافری بندر آبادان به مساحت 820 متر مربع با اعتبار یک‌و نیم میلیارد تومان بازسازی شد. ظرفیت ورودی و خروجی ترمینال روزانه 500 نفر است که گمرک، اداره مهاجرت و نماینده نهاد ریاست‌جمهوری در این بخش مستقر می‌شود. 

وی اظهار داشت: هدفگذاری شده است مسیر دریایی مسافری آبادان -کویت به زودی راه‌اندازی شود و تقاضا در این مورد وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود سه روز در هفته 300 مسافر در این مسیر جابجا شوند.

سفاری ادامه داد: در مقابل ما در کشور عراق، بندر الواصلیه در حال ساخت است که یک اسکله تجاری و یک اسکله مسافری دارد که امیدواریم پس از کاهش این کرونا، این خط دریایی فعال شود. 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:‌لایروبی اسکله بندر چوئبده با اعتبار یک ونیم میلیارد تومان اجرا شد و لایروبی رودخانه بهمن‌شیر در دست مطالعه است. در حال حاضر امکان پهلوگیری کشتی با آبخور 4 متر و شناورهای با ظرفیت 500 تن در بندر چوئبده وجود دارد. 

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا صادرات از بندر آبادان که صادرات محصولات کشاورزی به کویت بود به صفر نزدیک شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:‌امسال جمعاً 90 میلیارد تومان پروژه در بنادر آبادان در قالب 9 پروژه در حال اجرا است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول