اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فروشندگان واکسن‌های تقلبی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان آذربایجان‌شرقی، گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا به ترتیب اولویت گروه‌های هدف در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان استان انجام می‌شود.

فروشندگان واکسن‌های تقلبی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری در جلسه پایش برنامه‌های واکسیناسیون پیشگیرانه بر علیه بیماری آنفلوانزا که با حضور نمایندگان ادارات، نهادها و ارگان‌های ذی‌مدخل در این امر برگزار شد، اظهار داشت: امسال با توجه به وجود بیماری کرونا همچنین در معرض آسیب قرار داشتن افرادی که در رده‌های سنی بالای 65 سال و پایین‌تر از 5 سال می‌باشند و نیز افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر) هستند تزریق واکسن آنفلوانزا لازم و ضروری است.

وی با بیان این نکته که تزریق این واکسن هیچ تأثیری در بهبود یا پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد، افزود: مردم اطمینان داشته باشند، ساز و کار لازم برای شناسایی و اختصاص واکسن به تمامی گروه‌های مورد نیاز و هدف و نظارت کامل بر آن پیش‌بینی شده است.

موقری اضافه کرد: برای پیشگیری و برخورد با افرادی که در اندیشه سوءاستفاده از وضعیت پیش آمده بوده و از هم اکنون برای ایجاد بازار سیاه و توزیع واکسن تقلبی یا قاچاق آن به خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌کنند تمهیداتی اندیشیده شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان، خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوانزا به همان اندازه که برای افراد قید شده ضروری بوده به همان میزان برای افرادی که از سلامت جسمی برخوردارند غیرضروری و حتی در مواردی با توجه به عوارض این دارو می‌تواند مضر نیز باشد.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای واکسینه نمودن افراد اولویت‌دار، متذکر شد: به سبب احتمال وجود برخی داروهای تقلبی دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف به نظارت بر نحوه پخش و قیمت و کنترل داروهای موجود در بازار هستند.

موقری ادامه داد: با رعایت بهداشت فردی و استفاده از طب سنتی اسلامی می‌توان به سادگی از سرایت و آلودگی به ویروس آنفلوانزا جلوگیری و از شیوع بیماری کرونا نیز پیشگیری کرد.

وی با هشدار به سوءاستفاده‌کنندگان از وضعیت موجود برای احتکار و ایجاد بازار سیاه، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با ایجادکنندگان بازار سیاه، احتکارکنندگان واکسن همچنین واردکنندگان و فروشندگان واکسن‌های تقلبی برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول