اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

10 درصد داروهای کشور در تبریز تولید می‌شود/توسط داروسازان تبریزی، دیوار انحصار رژیم صهیونیستی تولید کوپامر‌ فروریخت

مدیرعامل داروسازی زهراوی، گفت: با فعالیت سه شرکت داروسازی در استان بیش از ۱۰ درصد تولیدات و تامین دارویی کشور توسط این شرکت‌ها تولید و تامین می‌شود.

10 درصد داروهای کشور در تبریز تولید می‌شود/توسط داروسازان تبریزی، دیوار انحصار رژیم صهیونیستی تولید کوپامر‌ فروریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ها به سمت تولید عملیاتی هدایت می‌شود، اظهار کرد: در بدترین شرایط تحریم‌ها این شرکت روند صعودی خود را با تولید داروهای استراتژیک و داروهای خاص با توان مدیران و کارشناسان و کارگران طی کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در تولید داروهای MS جزو برترین شرکت‌ها هستیم، افزود: بالغ بر ۶۰ درصد از داروهای تولیدی کشور مربوط به پیوند عضو و بیش از ۴۰ درصد از داروهای MS توسط شرکت داروسازی زهراوی تولید می‌شود.

اسلامی  خاطرنشان کرد: با فعالیت سه شرکت داروسازی در استان بیش از ۱۰ درصد تولیدات و تامین دارویی کشور توسط این شرکت‌ها  تولید و تامین می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و با راه‌اندازی کارخانه‌ای به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۸ هزار متر مربعی در نزدیکی تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان بستان‌آباد در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید؛ این شرکت هم اکنون بیش از ۱۲۰ محصول در اشکال مختلف دارویی تولید می‌کند.

شرکت داروسازی «زهراوی» همچنین به عنوان شرکت پیشگام در تولید داروهای مکمل در ایران و داروهای کپسول نرم، ضمن تولید داروهای مکمل در مسیر تکمیل سبد داروهای جدید بیماران نفرولوژی –دیالیزی و پیوند اعضا و تولید داروهای بیوتکنولوژی و محصولات دارویی فوق تخصص و ارزشمند گام بر می‌دارد، به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی این شرکت داروهایی است که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

شرکت داروسازی زهراوی، تولیدکننده داروهای کپسول نرم در ایران و خاورمیانه و نیز بزرگترین تولیدکننده داروهای ژل در منطقه می‌باشد، ضمن اینکه ۶۰ درصد داروهای بیماران «ام اس» ایران را تولید می‌کند.

سایت تولید داروهای بیوتکنولوژی شرکت داروسازی زهراوی تبریز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید و نخستین محصول دارویی آن «فیل گراستیم» برای استفاده بیماران سرطانی است.

با بهره‌برداری از خط تولید «فیل گراستیم» در داخل کشور سالانه حداقل ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

شرکت داروسازی زهراوی همچنین به عنوان دومین شرکت تولید کننده  «کوپامر» در جهان توانست در اوایل سال ۱۳۹۳ انحصار رژیم صهیونیستی در تولید این داروی ویژه بیماران «ام. اس» را بشکند.

محصولات شرکت داروسازی زهراوی به ۲۰ کشور جهان از جنوب شرق آسیا، آفریقا و کشورهای همسایه ایران صادر می‌شود، ضمن اینکه داروهای «سل سیت»، «ایمینورال»، «کوگرافت»، «کوپامر» و «رواکرتان» اقلام یارانه‌ای و استراتژیک تولیدی در این شرکت هستند.

شرکت داروسازی زهراوی ۲۲ خرداد پارسال، تفاهم‌نامه‌ای ۲۰۰ میلیارد ریالی با شرکت داروسازی معتبر «روشه» سوئیس برای تولید ۲ داروی ضدسرطان قوی با نام‌های تجاری «زلودا» و «ای پی آی» منعقد کرد که نشان‌دهنده قابلیت‌های این شرکت در حوزه تعاملات بین‌المللی است.

این دو محصول از خانواده آنتی متابولیت و ضدسرطان است که با تداخل در تولید پروتئین‌های لازم برای رشد سلول‌های سرطانی، از تکثیر و گسترش آنها در بدن جلوگیری می‌کند و در درمان انواع خاصی از سرطان‌های سینه، روده بزرگ یا سرطان روده بزرگ در بعضی از بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول