اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش 15 موردی نشریات چاپی استان زنجان با اعمال ماده 16

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با اعمال ماده 16 نشریات استان 15 مورد کاهش یافته است که این تعداد شامل یک روزنامه نیز می‌شود.

کاهش 15 موردی نشریات چاپی استان زنجان با اعمال ماده 16

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در راستای ارتقای سطح کیفی اطلاع‌رسانی و همچنین هم‌افزایی رسانه‌ای تشکیل شده است.

ریاست این شورا به عهده معاون استاندار زنجان بوده و اعضای آن متشکل از رسانه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی است که تصمیم‌گیری‌های استانی در این شورا انجام می‌شود.

شورای اطلاع‌رسانی با جمع‌بندی و تبادل نظر اشخاص حقیقی و حقوقی عضو که از مجموعه‌های مختلف و مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی هستند، محورها و اولویت‌های کاری طی سال را مشخص می‌کند و از جمله اهداف فعالیت آن  هماهنگی اخبار، کامل و جامع بودن، مرجعیت اخبار و صحت و دقت در امر اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

در هریک از جلسات این کارگروه موارد متعددی از جمله مشکلات رسانه‌ها، اقدامات دستگاه‌های اجرایی بنا به اقتضای تاریخی و ... مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

زوایای دفاع مقدس هنرمندانه بیان شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان درباره فعالیت این شورا گفت: وظیفه شورای اطلاع‌رسانی در حوزه دفاع مقدس شامل این است که در قلم و کلام تببین عالمانه ز دفاع مقدس را داشته باشیم.
خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه باید هنرمندانه زوایای دفاع مقدس را بیان کرد تا همه اقشار جامعه به آن مطلع شوند، افزود: در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

وی همچنین درباره اطلاع‌رسانی بحث کرونا نیز گفت: آمار کرونا در استان رو به افزایش است و هرقدر میزان استفاده از ماسک کمتر شود، میزان شیوع بیشتر خواهد شد.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: برخلاف افزایش تولید ماسک میزان مصرف و استفاده از آن کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: در هفت ماه گذشته مصادیق اطلاع‌رسانی بیان شده و در همین راستا انتظار داریم که مدیران و خبرنگاران باید به این نتیجه برسد که چه ساز و کار جدیدی برای اطلاع‌رسانی باید بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: برای کاهش کرونا باید سبک زندگی خودمان را تغییر دهیم و باید بپذیریم که شرایط زیست اجتماعی را با کرونا داشته باشیم.

در ادامه نیز جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امسال یک هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

اجرای هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به اینکه فعالیت در سال جاری بیشتر در فضای مجازی خواهد بود، تصریح کرد: بیشتر برنامه‌ها با محوریت پایگاه‌های بسیج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی از حضور یادگاران دفاع مقدس در دیدار ویدئو کنفرانس با مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: در هفته دفاع مقدس 19 پروژه محرومیت‌زدایی در زنجان افتتاح می‌شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه حجم تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار بالا است، افزود: مقام معظم رهبری بر مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید دارند و اقدامات خوبی در این زمان انجام شده است. 

وی  ادامه داد: برگزاری یادواره آبروی محل، فصل شیدایی، یادواره شهدا، برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از جمله برنامه‌های اجرایی طی این هفته است.

ثبت 38 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۳۸ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: در همین راستا دو مجوز موزه خصوصی نیز صادر شده است.

امیر ارجمند از توزیع سفر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم این اداره‌کل یاد کرد و گفت: توزیع سفر باعث رونق گردشگری در همه استان می‌شود، به همین خاطر برپایی تورهای ترکیبی با استان‌های همجوار را در دستور کار قرار داده  است.

وی با اشاره به اینکه متوسط درصد اشغال هتل‌ها در زنجان 50 درصد است، اضافه کرد: تعداد موزه‌های فعال در استان زنجان 6 مورد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تعداد آثار تاریخی حفاظت و مرمت شده منقول و غیرمنقول از سال قبل تاکنون 64 مورد بوده است، تصریح کرد: تعداد حریم‌های خصوصی تعیین شده در آثار تاریخی نیز از نیمه دوم سال قبل تاکنون چهار مورد بوده است.

در ادامه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان زنجان گفت: متاسفانه درصد جدی گرفتن کرونا در استان زنجان کاهش یافته است.

مصطفی محمدی با اشاره به اینکه دیگر خانواده‌ها توجهی به بحث کرونا ندارند، اضافه کرد: در بحث پیشگیری گاها شبکه‌های اجتماعی با دروغ پردازی ایجاد نگرانی کرده و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت سوء دارند.

وی ادامه داد: به نظر‌ می‌رسد باید از سمت ترساندن مردم به سمت فرهنگ‌سازی برویم و مردم را توجیه کنیم، اما اطلاع‌رسانی در این حوزه باید از سمت کلیشه‌ای شدن به مسیر نوین برود تا مردم قانع شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت فعالیت نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارائه کرد و گفت: سال قبل تعداد این رسانه‌ها 87 مورد بود که امسال و با اعمال ماده 16 به 72 مورد رسیده است.

فاطمه کرباسی با بیان اینکه تعداد روزنامه‌های استان پس از اعمال ماده 16 از 5 به 4 مورد، هفته‌نامه‌ها از 20 به 12 مورد، دو هفته نامه از 10 به 6 مورد، ماهنامه از 10 به 7 مورد، دو ماهنامه یک مورد، فصلنامه 18 مورد، دو فصلنامه 5 مورد، پایگاه خبری از 18 به 19 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده در بحث هفته نامه فقط یک هفته نامه ضریب کیفی داشته است، گفت: ضریب کیفی روزنامه‌ها هم 37.75 درصد بوده و دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، دو فصلنامه نیز ضریب کیفی نداشته است.

وی گفت: همچنین در بین پایگاه‌های خبری نیز فقط دو مورد ضریب کیفی داشته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول