اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

خبر خوش برای فعالان گردشگری/ بسته محرک سفر مسؤولانه رونمایی می‌شود

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به تهیه بسته تشویقی و محرک سفر مسؤولانه در کشور گفت: جزئیات این بسته به زودی توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام می‌شود.

خبر خوش برای فعالان گردشگری/ بسته محرک سفر مسؤولانه رونمایی می‌شود

حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره تمهیدات این کانون در شرایط کرونا و برنامه‌های سفر در کشور اظهار داشت: گردشگری در همه جهان در حال حاضر به دلیل کرونا با چالش مواجه شده و وضعیت زیرمجموعه‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز مشابه هتل‌ها است و تفاوتی نداردو همه با چالش کرونا مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه منع سفر در شرایط کرونا به صورت مطلق معنا ندارد، گفت:‌سازمان جهانی گردشگری مردم را به سفر مسؤولانه توصیه کرده، سفری که با درایت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد ما نیز سعی کرده‌ایم که این موضوع را مدنظر قرار دهیم و سفر به صورتی انجام گیرد که به وضعیت کرونا دامن نزند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور ادامه داد: در حال حاضر روزانه میلیون‌ها سفر درون‌شهری در تهران انجام می‌گیرد و اگر سفرهای برون‌شهری رعایت شود برای سلامتی مردم ضرری نخواهد داشت.

اربابی گفت: ‌میزان مقابله با ویروس کرونا در مراکز رسمی گردشگری در حال حاضر در حد بیمارستان‌ها است و نظافت و پروتکل‌ها به صورت دقیق رعایت می‌شود.

وی گفت: اخیراً وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزیر بهداشت رایزنی و صحبت‌هایی داشته و همه بر این اصل اعتقاد دارند که سفر اگر مسؤولانه انجام شود و رعایت پروتکل‌ها دقیق صورت گیرد مشکلی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور گفت: ‌در حال حاضر مراکز اقامت گردشگری موظف هستند تا 24 ساعت پس از اقامت مسافر قبلی مسافر جدید را در همان اتاق یا فضا اسکان ندهند به موضوع ظرفیت آسانسور و رستوران‌ها نیز توجه شده و آمار آن جهت رعایت فاصله اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

اربابی از رونمایی بسته تشویقی و محرک جهت انجام سفرهای مسؤولانه در کشور خبر داد و گفت: ‌این بسته که خبر خوشی در حوزه سفر مسؤولانه به شمار می‌رود سبب رونق حوزه گردشگری خواهد شد.

وی گفت: جزئیات این بسته هفته آینده توسط وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود و تمهیدات لازم جهت سفر مسؤولانه در کشور به صورت جامع در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول