اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تبیین مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم و اساسی است

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی، گفت: فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همیشه در ذهن و زبان آنان ماندگار است و بر همین مبنا، باید هم در محتوا و هم در شکل و قالب اجرا نهایت دقت و ظرافت را به کار برد تا مفاهیمی مانند ایثار، از خودگذشتگی و خودباوری و دیگر موضوعات مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس به نحوی اثرگذار برای کودکان و نوجوانان تبیین گردد.

تبیین مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم و اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی بینش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای آینده‌سازان میهن اسلامی بسیار ضروری است که تحقق این هدف مهم در اجرای فعالیت‌ها برنامه‌های فرهنگی ممکن است.

وی افزود: محتوای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همیشه در ذهن و زبان آنان ماندگار است و بر همین مبنا، باید هم در محتوا و هم در شکل و قالب اجرا نهایت دقت و ظرافت را به کار برد تا مفاهیمی مانند ایثار، از خودگذشتگی، خودباوری و دیگر موضوعات مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس به نحوی اثرگذار برای کودکان و نوجوانان تبیین گردد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به پیش‌بینی فعالیت‌های متنوع و متعدد فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری در برنامه‌هائی نظیر بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، روز جهانی قدس، سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، هفته دولت و ایام محرم، انتقال مفاهیم دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تجلیل از ایثارگران و آزادگان مورد توجه بوده است.

بینش، تولید محتوا و ارائه در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با موضوع دفاع مقدس، معرفی وقایع و رویدادهای دفاع مقدس از طریق فعالیت‌هائی نظیر نشریه‌نگاری معرفی کتاب قصه‌گوئی، شعرخوانی، انتشار فراخوان هنری و ادبی «ما قوی هستیم»، خاطره‌گوئی ایثارگران و جانبازان و آزادگان عزیز در جمع کودکان و نوجوانان و مربیان، رونمائی از کتاب  «قصه‌های سردار»  تجلیل تعدادی از کادر درمانی استان که همه در ایام دفاع مقدس و نیز در دوران کرونائی مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی عنوان کرد که در هفته دفاع مقدس برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، حضور در نمایشگاه استانی هفته دفاع مقدس و شرکت مربیان و اعضاء مراکز کانون در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا و ادای احترام به به خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای نوجوان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول