اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

16 درصد از شرکت کنندگان رینوتکس موفق به راه اندازی کسب و کار شدند/ رویداد رینوتکس آبروی تبریز است

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته 16 درصد از فناوران شرکت کننده در نمایشگاه رینوتکس هفتم موفق به راه اندازی کسب و کارهای جدید شدند.

16 درصد از شرکت کنندگان رینوتکس موفق به راه اندازی کسب و کار شدند/ رویداد رینوتکس آبروی تبریز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید غریب خواجه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش هایی که در منطقه ویژه علم و فناوری و سازمان عامل مد نظر ما است بر اساس اتفاق نظرات و تجربیات حاصل شده از نمایشگاه های قبلی تاکید بر سه موضوع صراحت، صداقت و احترام متقابل است و معتقدیم بدون در نظر گرفتن این ارزش ها جامعه دانایی محور را نمی توانیم پیاده کنیم.

وی رسانه ها را عامل توسعه دهنده سرمایه نمادین عنوان کرد و گفت:  بدون حضور رسانه ها نمی توانیم به جامعه دانایی محور دست یابیم و برای جامعه دانایی محور ابرازهایی لازم است که منطقه ویژه علم و فناوری این ابراز ها را تعریف می کند که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه های تخصصی مثل رینوتکس است.

غریب در عین حال خاطرنشان کرد: نمایشگاه رینوتکس امسال اگر شرایط مساعد باشد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود؛ تا به امروز ممنوعیتی در این ارتباط نبوده؛ اگرچه محدودیت هایی اعمال می شود که باید تمام و کمال رعایت کنیم.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است نمایشگاه امسال 22 تا 25 آبان برگزار شود و  از اول مهرماه نیز سامانه ثبت نام برای فناوران باز می شود و امیدواریم تا آخر مهر فرایند ثبت نام را تمام کنیم.

وی تصریح کرد: رویداد رینوتکس آبروی تبریز است و اصلا نمی توان تصور کرد که در سالی این نمایشگاه برگزار نشود و بیش از 70 درصد کسانی که در نمایشگاه سال گذشته بودند اعلام کردند اگر شرایط مهیا باشد در نمایشگاه امسال نیز حاضر خواهند شد.

غریب توضیح داد: سال گذشته سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری به شکل سهامداری دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی، آزاد، هنر اسلامی و صنعتی سهند و سازمان همیاری شهرداری، شرکت تعاونی کارکنان استانداری و پارک علم و فناروی تشکیل دادیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است در اجرای نمایشگاه از بخش خصوص نهایت کمک و یاری را جذب کنیم تا اجرای این نمایشگاه هیچ گونه هزینه دولتی نداشته باشد. 

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: تا کنون 7 نمایشگاه رینوتکس را برگزار کردیم که نمایشگاه اول 159 طرح، نمایشگاه دوم 593 طرح، نمایشگاه سوم 973 طرح، نمایشگاه چهارم 1713 طرح، نمایشگاه پنجم 1732 طرح، نمایشگاه ششم 12 طرح و در نمایشگاه هفتم 3222 طرح دریافت کردیم.

غریب یادآور شد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در نمایشگاه هفتم 16 درصد از فناوران و شرکت ها توانستند اقدام به راه اندازی کسب و کارهای جدید کنند.

وی ادامه داد: در زمینه های ایجاد شبکه فروش 10 درصد، افزایش سهم بازار 5 درصد، جذب سرمایه گذاری های داخلی سه درصد، اخذ وام 5 درصد و عقد قراردادهای داخلی حدود 9 درصد از شرکت کنندگان موفق بوده اند.

انتهای پیام/60026/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول