اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

با حمایت وزارت نفت مراکز فناوری‌های خاص در دانشگاه‌ها ایجاد شدند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با حمایت وزارت نفت مرکز فناوری آب هوشمند در دانشگاه شریف، مرکز فناوری پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند، مرکز فناوری ردیاب در دانشگاه امیرکبیر و مرکز مکانیزم‌های تولید در دانشگاه آزاد ایجاد شدند.

با حمایت وزارت نفت مراکز فناوری‌های خاص در دانشگاه‌ها ایجاد شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های کشور با اشاره به توجه این شرکت به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، گفت: هدف از انعقاد این قراردادها افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی بوده است. قرارداد همکاری با دانشگاه‌ها در سال 94 توسط آقای زنگنه مطرح شد تا بتوانیم یک رابطه علمی و نتیجه‌محور را بین صنعت نفت و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: در سال 94 ما تحقیق و پژوهش درباره 9 میدان بزرگ نفتی را به دانشگاه‌ها واگذار کردیم. در این راستا چالش‌های حوزه تولید از این میادین شناسایی شده و راهکارهای فناورانه برای ازدیاد برداشت ارائه شده است. 

وی گفت: عملکرد خوب دانشگاه‌ها از سال 94 تاکنون باعث شده است تا امروز نیز شاهد انعقاد 13 قرارداد همکاری با دانشگاه‌ها باشیم. مبالغ آن 9 قرارداد قبلی 293 میلیارد تومان و 14 میلیون یورو بوده است که مدت زمان اجرای آن 10 سال است. این 9 میدان در مجموع، 36 درصد از کل حجم میادین نفتی ما را دربرمی‌گیرد و در حال حاضر پروژه‌های همکاری با دانشگاه‌ها 20 درصد پیشرفت داشته است. 

کرباسیان ادامه داد: در نتیجه این همکاری‌ها 24 پایان‌نامه ارشد و 45 پایان‌نامه دکتری تهیه و تدوین شده است. قابلیت افزایش ضریب بازیافت در این میادین بررسی شده و نرم‌افزار غربالگری روش‌های ازدیاد برداشت تدوین شده است. همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه‌های نوآورانه و فناورانه یکی دیگر از اقدامات دانشگاه‌ها بوده. 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: یکی از اقدامات خوب در راستای حمایت از دانشگاه‌ها تجهیز آزمایشگاه‌های آنها بود. ما به دنبال تخصصی شدن دانشگاه‌ها در حوزه‌های خاص هستیم. در این راستا مرکز فناوری آب هوشمند در دانشگاه شریف، مرکز فناوری پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند تبریز، مرکز فناوری ردیاب در دانشگاه امیرکبیر و مرکز مکانیزم‌های تولید در دانشگاه آزاد و مرکز پژوهش‌های صنعت نفت ایجاد شدند.

وی گفت: از 13 دانشگاهی که امروز با آنها قرارداد انعقاد می‌کنیم، 5 دانشگاه خلیج فارس، علم و صنعت، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد و شهید چمران اهواز برای اولین‌بار وارد قرارداد همکاری با شرکت ملی نفت می‌شوند. مجموع مبلغ این قراردادها 715 میلیارد تومان و 36 میلیون یورو بوده است و مدت زمان انجام آن نیز 10 ساله است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول