اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک بام و دو هوای پامپئو با ایران؛ اعمال تحریم همزمان با دعوت به دیپلماسی

وزیر خارجه آمریکا همزمان با تاکید بر احیای تحریم‌ها و اعمال فشار اقتصادی شدید بر ایران، مدعی تمایل واشنگتن به راهکار دیپلماتیک جدید با تهران است.

یک بام و دو هوای پامپئو با ایران؛ اعمال تحریم همزمان با دعوت به دیپلماسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش‌های ایالات متحده برای افزایش فشار اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه بر ایران، دولت واشنگتن اما برای تطهیر چهره خود خواستار گفت‌وگو نیز شده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که از لزوم دائمی شدن محدودیت تسلیحاتی ایران و همچنین احیای تحریم‌های سازمان ملل بر تهران می‌گوید، این بار از لزوم توسل به دیپلماسی گفت.

صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به نقل از پامپئو نوشت: «ما در حال بازگرداندن تحریم‌ها با هدف اعمال فشار اقتصادی بر رژیم ایران هستیم، دقیقا به همان اندازه نیز خواستار راهکار دیپلماتیک جدید هستیم. ما در هماهنگی با متحدان و شرکای خود برای پس‌زدن ستیزه‌جویی ایران تلاش می‌کنیم».

پیش از این، ۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

پامپئو با تکرار ادعای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در روز دوشنبه، گفت واشنگتن از همه کشورهای جهان می‌خواهد که تابع قطعنامه شورای امنیت باشند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول