اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تمامی مربیان تراکتور در لیگ برتر

علیرضا منصوریان هدایت تراکتور در لیگ بیستم برعهده دارد.

تمامی مربیان تراکتور در لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منصوریان روز پنجشنبه هفته گذشته رسما به عنوان سرمربی تیم تراکتور معرفی شد.

تیم فوتبال تراکتور در بیستمین دوره لیگ برتر در حالی بیستمین مربی خود را انتخاب کرده است که 7 دوره در این مسابقات حضور نداشته است.

خبرگزاری فارس از تبریز عملکرد مربیان تراکتور در لیگ برتر را بررسی کرده است.

اولین دوره لیگ برتر(81-1380):

محمود یاوری: به دلایل نتایج ضعیف در نیم فصل استعفا داد. تراکتور با یاوری در 13 بازی تنها 5 امتیاز کسب کرده بود.

احد شیخ‌لاری: با وجود دو پیروزی برابر سپاهان و ابومسلم، تراکتور در نهایت در رده آخر قرار گرفته و به لیگ یک سقوط کرد.

نهمین دوره لیگ برتر(89-1388):

فراز کمالوند: تراکتور با فراز در پایان فصل در رده هفتم جدول قرار گرفت.

دهمین دوره لیگ برتر(90-1389):

فراز کمالوند: تیم تراکتور با این مربی دو پله صعود و در پایان فصل در مکان پنجم به کار خود خاتمه بخشید.

یازدهمین دوره لیگ برتر(91-1390):

امیر قلعه‌نویی: تراکتور با هدایت قلعه نویی در پایان فصل به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافت که بالاترین مقام این تیم در فوتبال کشور بود.

دوازدهمین دوره لیگ برتر(92-1391):

تونی اولیویرا: با وجود نتایج خوب در لیگ برتر، به دلیل نتایج ضعیف تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا دو هفته مانده به پایان لیگ از سمتش اخراج شد.

حسن آذرنیا: سرمربی تیم تراکتور در دو هفته پایانی بود که با کسب 6 امتیاز رده نایب قهرمانی فصل گذشته این تیم را حفظ کرد.

سیزدهمین دوره لیگ برتر(93-1392):

مجید جلالی: با وجود اینکه تراکتور در نیم فصل در رده دوم قرار داشت، مورد انتقاد هواداران تراکتور قرار گرفته و در نهایت در هفته بیستم از سمت خود استعفا داد.

غلامرضا باغ‌آبادی: تنها یک بازی هدایت تیم تراکتور در بازی مقابل ملوان را برعهده داشت که با تساوی این بازی به اتمام رسید.

تونی اولیویرا: تراکتور با تونی در جام حذفی به قهرمانی دست یافت، اما در لیگ برتر تا رده ششم سقوط کرد و نتایج ضعیف تراکتور با تونی در آسیا ادامه داشت.

چهاردهمین دوره لیگ برتر(94-1393):

رسول خطیبی: شروع عالی تراکتور با رسول خطیبی و قهرمانی نیم فصل اما این نتایج در دور برگشت ادامه نیافت و در نهایت رسول خطیبی در هفته نوزدهم از تراکتور کنار گذاشته شد.

قادر رحیم‌زاده: دستیار رسول خطیبی در مقابل صبا در قم موفق به پیروزی رساندن تراکتور شد. این پیروزی در حضور تونی در ورزشگاه حاصل شد.

تونی اولیویرا: تونی تراکتور را به کورس قهرمانی بازگرداند و این تیم تا هفته پایانی شانس اول قهرمانی بود که با تساوی 3 بر 3 در بازی معروف مقابل نفت، تراکتور باز هم نایب قهرمان شد.

تراکتور در آسیا با تونی اولیویرا باز هم در گروه خود در رده آخر قرار گرفت.

پانزدهمین دوره لیگ برتر(95-1394):

تونی اولیویرا: تونی در این فصل بر خلاف فصل گذشته موفق نبوده و در اواسط فصل از سمت مربیگری این تیم استعفا داد.

امیر قلعه نویی: برای دومین بار هدایت تیم تراکتور را برعهده گرفته و در نهایت تیم تراکتور با هدایت وی از رده نهمی تونی به رده چهارمی کارش را پایان داد.

شانزدهمین دوره لیگ برتر(91-1390):

امیر قلعه‌نویی: تراکتور با هدایت قلعه‌نویی در لیگ برتر به مقام سوم رسید. در جام حذفی هم تراکتور به دیدار فینال رسید، اما باز هم تیم نفت تهران تراکتور را این بار از کسب جام حذفی محروم کرد.

تراکتور با قلعه‌نویی برای اولین بار در آسیا از مرحله گروهی صعود کرد.

هفدهمین دوره لیگ برتر(96-1395):

یحیی گل‌محمدی: تراکتور که از پنجره نقل و انتقالات محروم بود، با یحیی نتایج متوسطی را کسب کرد اما بعد از شکست این تیم در دور برگشت مقابل پرسپولیس، از این تیم برکنار شد.

مجتبی حسینی: دستیار اول گل‌محمدی تنها یک بازی مربی این تیم بود که تراکتور با هدایت حسینی برابر سایپا مغلوب شد.

ارطغرل ساغلام: با وجود شروع خوب، این مربی ترکیه‌ای هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست نتایج خوبی را کسب کند. با این وجود وی مورد حمایت هواداران تراکتور قرار داشت.

هجدهمین دوره لیگ برتر(97-1396):

جان توشاک: مربی نامدار ولزی که سابقه هدایت تیم رئال مادرید را داشت در تراکتور نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و بعد از شکست تراکتور در جام حذفی مقابل نفت آبادان، شبانه تبریز را ترک کرد.

محمد تقوی:  این مربی جوان چند نتیجه خوب در تراکتور کسب کرد که می‌توان پرگل‌ترین برد تراکتور در تاریخ لیگ برتر برابر استقلال خوزستان اشاره کرد. وی تا نیم فصل سرمربی تراکتور بود و بعد از آن ادامه همکاری از سوی باشگاه تراکتور قطع شد.

جرج لینکز: مربی بلژیکی که از وی به عنوان معمار فوتبال این کشور یاد می‌شد. وی با وجود نتایج خوب در مقابل سپیدرود رشت تیمش متحمل شکست ناباورانه شده و در 6 بازی پایانی لیگ تنها 3 امتیاز گرفته و حتی موفق به کسب سهمیه آسیا نشد.

نوزدهم دوره لیگ برتر(99-1398):

مصطفی دنیزلی: مربی نامدار ترکیه‌ای شروع متوسطی در تراکتور داشته و نتایج تراکتور با شیب ملایم روند صعودی داشت تا شکست مقابل آبادان و بعد از آن دو باخت دیگر برابر سپاهان و استقلال و تساوی بدون گل مقابل شاهین بوشهر، پرونده این مربی را در تراکتور بست. دنیزلی در حالی به صورت توافقی از تراکتور جدا شد که علت این قطع همکاری را ترس از زلزله بعد از زلزله میانه عنوان کرده بود.

احد شیخ لاری: تنها یک بازی هدایت تیم تراکتور را برعهده داشت که منجر به باخت تراکتور برابر ماشین‌سازی شد.

ساکت الهامی: شروع فوق‌العاده این مربی در تراکتور، 3 بازی و 9 امتیاز هر چند در نتایج الهامی افت و خیز دیده می‌شد، در نهایت تراکتور در لیگ برتر چهارم شد. نقطه عطف حضور الهامی در تراکتور کسب قهرمانی جام حذفی بود که با پیروزی برابر استقلال در مشهد حاصل شده بود.

گردآورنده: اکبر مظاهری/فرهاد فرهادپور

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول