اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  موزه

روایت جنگ در مدرن ترین موزه غرب آسیا/عبور از دریاچه هورالهویزه در میدان ونک تهران!

یکی از جاهایی که به زیبایی و نزدیک به واقعیت حال و هوای جبهه و جنگ را به تصویر کشیده و می‌تواند به واقعیت‌های مجازی برای نوجوانان و جوانان جذابیت داشته باشد،‌ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

روایت جنگ در مدرن ترین موزه غرب آسیا/عبور از دریاچه هورالهویزه در میدان ونک تهران!

خبرگزاری فارس ـ پیغام فتح؛ ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس:نسل جدید به ویژه بچه‌های دهه 70 و 80 آشنایی کمی با سیر تاریخی و محتوایی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دارند و خیلی از مواقع سوالات زیادی در ذهنشان می چرخد که جواب قانع کننده‌ای برای آن نمی‌گیرند.

هرچند گردشگری دفاع مقدس چندان مورد توجه مسئولین و مدیران نبوده اما با این حال موزه‌ها و گالری‌هایی در پایتخت فعالیت می‌کنند که می‌توانند تا حدودی نسل جدید را با حال و هوای دفاع مقدس و دوران جنگ آشنا کنند.

یکی از مکان هایی که به زیبایی و نزدیک به واقعیت حال و هوای جبهه و جنگ را به تصویر کشیده و می‌تواند به واقعیت‌های مجازی برای نوجوانان و جوانان جذابیت داشته باشد،‌ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این موزه با 800 متر مساحت و 18 هکتار مساحت، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران است که در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع شده و شما می‌توانید به راحتی از طریق مترو خط 1 و ایستگاه شهید حقانی خود را به این موزه برسانید.

زاویه دید شما از ورودی شمالی موزه (مترو حقانی) مسجد جامع خرمشهر است که در واقع شبیه سازی شده از مسجد اصلی در خرمشهر است که در زمان جنگ نماد مقاومت مردم این شهر بوده و با سیستم نورپردازی ویژه‌ای که دارد می‌تواند صحنه‌ تخریب و بازسازی مسجد را به مخاطب نشان دهد.

این موزه با بخش‌های مختلفی همچون منازل هفتگانه، تالار پروانه‌ها، باغ درّه، سراسرنما، برج پرچم، نمایش 3 بعدی، مزار و یادمان شهدا،  سینمای 5 بعدی،‌ نمایشگاه خودروی شهدای هسته‌ای، نمایشگاه ادوات جنگی و یادمان فکه ( تور مجازی) می‌تواند برای ساعات طولانی شما در حال و هوای دفاع مقدس غرق کند.

به منظور تجلی ایثار و مقاومت فرزندان ایران اسلامی، سلاح، ادوات و تجهیزات نظامی به کارگیری شده یا غنیمت گرفته شده از دشمن بعثی و همچنین دستاوردهای موشکی دانشمندان بی ادعای کشورمان در بخش موزه روباز به نمایش درآمده است.

این بخش شامل مجموعه ای دیدنی از ادوات است که در فضاهای مختلف موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و موجب جذابیت بیشتر محوطه موزه شده است.

 

خودروهای شهدای هسته‌ای در این موزه است

خودروهای بمب گذاری شده شهدای هسته ای که به جرم خودباوری، علم و آگاهی و تلاش برای خودکفایی ایران مورد ترور دشمنان واقع شدند همچون شهیدان علیمحمدی، احمدی روشن و شهریاری و خودروی دکتر عباسی که ترورشان نافرجام بود، نیز در این موزه به نمایش درآمده و در کنار آنها یادمانی هم برای شهید داریوش رضایی نژاد، از دیگر شهیدان دانشمند هسته ای ساخته شده است.

 

بانک کتابخانه ای جامع دفاع مقدس

کتابخانه موزه به عنوان بزرگترین کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور، در فضایی آرام هر اهل مطالعه ای را به وجد می آورد، به خصوص که بانک کتابهایش در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بسیار جامع است.

این کتابخانه دارای یک قرائت خانه به مساحت 500 متر و بخش مخازن کتاب، مجموعه ای کم نظیر با تعداد 27.950 عنوان کتاب و دیگر آثار شامل کتاب های فارسی، لاتین و عربی، پایان نامه ها، اطلس های جنگ ایران و عراق، الواح فشرده، نشریات ادواری و آرشیو مجلات است.

از غرب به شرق موزه دو خط موازی به طول 210 و ارتفاع 40 متر وصل شده تا تلفیقی از شور و هیجان و نشاط را با استفاده از بزرگترین بندسره (زیپ لاین) تهران در محوطه سبز و مفرح موزه تجربه کنید، شاید خیلی هیجانانگیزتر باشد وقتی بدانید که در قسمتی از مسیر، از روی دریاچه‌ی هورالهویزه عبور می کنید!

براساس پیگیری های خبرنگار فارس، این مجموعه به دلیل کرونا فعلاً در فضای باز پذیرای بازدیدکنندگان است اما احتمال بازگشایی فضای داخلی به مدت یک هفته و همزمان با هفته دفاع مقدس وجود دارد، به همین جهت در صورت تمایل به بازدید و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره  88657026 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول