اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهرداری باید برای توسعه و احیای مقبره‌الشعرا برنامه‌ریزی کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه و احیای مقبره‌الشعرای توس برنامه‌ریزی شود، گفت: امید می‌رود که در طرح جدیدی که در طرح جلوخان آرامگاه فردوسی با کمک شهرداری و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری احداث شد، برای توسعه و احیای مقبره الشعرا نیز برنامه‌ریزی شود.

شهرداری باید برای توسعه و احیای مقبره‌الشعرا برنامه‌ریزی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید همزمان با سالروز شعر و ادب فارسی با حضور در مقبره الشعرای توس ، ضمن ادای احترام به شاعران درگذشته خراسانی گفت: بسیار مفتخریم که در روز مزین به شعر و ادب فارسی با جمعی از شاعران و پیشکسوتان استان در مقبره الشعرا گرد هم آمدیم و تکریمی از مقام شعر و ادب خراسان که طنین ملی و بین المللی دارد را شاهدیم. 

وی با اشاره به  آرامگاه اخوان ثالث و قبور شاعران برجسته آیینی چون مرحومان ذبیح الله صاحبکار، احمد کمال پور، محمد قهرمان، غلامرضا قدسی و علی باقرزاده که همه آنان در این مکان به خاک سپرده شده اند، افزود: امروز بهانه ای شد ما در مقبره الشعرا به کسانی که حیات ادبی و فرهنگی خراسان و ایران مدیون آنهاست ادای احترام کنیم و این روز را گرامی بداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: امیدوارم شعر و ادب خراسان که نشان آن زیست ادبی و فرهنگی خراسان بزرگ و کهن است همچنان ادامه داشته باشد و شاعران جوان با ایده‌های نو، خط ممتدد تاریخی‌شان را با این پیشکسوتان حفظ کنند.

مروارید تصریح کرد: امید می‌رود که در طرح جدیدی که در طرح جلوخان آرامگاه فردوسی با کمک شهرداری و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری احداث شد، برای توسعه و احیای مقبره الشعرا نیز برنامه‌ریزی شود چرا که کالبدی که به همت دوستان فراهم شده روح و حیات آن  به حضور شاعران و پیشکسوتان است.

وی تصریح کرد: تاکنون در این خصوص با شهردار مشهد مذاکره کردیم تا در طرح جدید جلوخان به باز سازی مقبره‌الشعرا توجه شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان افزود: در این دوران سخت که کشور درگیر بیماری کرونا است، ما نیازمند امید به آینده، نشاط فرهنگی و هنری هستیم. شعر و ادب خراسان و حضور شاعران یک نقطه قوت و یک دلگرمی برای جامعه ما برای گذر از این دوران سخت باشد.

در ادامه این بازدید، محمد نیک، هاشم رضازاده، راضیه رجایی از اعضای شورای سیاست گذاری شعر و ادب استان و نیز جمعی از شاعران مشهدی به شعر خوانی پرداختند.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول