اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیدار وزرای امور خارجه قرقیزستان و مجارستان

در دیدار وزرای امور خارجه قرقیزستان و مجارستان بر افزایش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف تاکید شد.

دیدار وزرای امور خارجه قرقیزستان و مجارستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، "چنگیز حیدر بیک اف"، وزیر امور خارجه قرقیزستان   "پیتر سیارتو" وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ملاقات و گفت وگو کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان،  این دیدارها در چارچوب سفر کاری وزیر به مجارستان صورت گرفته است.

حیدر بیک اف از دولت مجارستان برای کمک های بشردوستانه ارائه شده قدردانی کرد و طرفین در مورد اجرای توافق های قبلاً به دست آمده و همچنین موضوعات گسترش و تعمیق بیشتر همکاری قرقیز-مجارستان با سازماندهی سفر رئیس جمهور قرقیزستان  به مجارستان گفت‌وگو کردند.

همچنین طرفین در مورد پیش نویس توافق نامه ها و سایر اسنادی را که در حال حاضر با توجه به سفر آینده رئیس دولت در دست بررسی است، بحث کردند.

حیدر بیک اف خاطرنشان کرد که جمهوری قرقیزستان در مسیر توسعه مترقی دموکراسی پارلمانی است. وی ابراز اطمینان کرد که سفر رئیس جمهوری قرقیزستان به مجارستان به بنیادی محکم برای همکاری موفق بیشتر بین دو کشور و ملت تبدیل خواهد شد.

وی گفت: قرقیزستان، مجارستان را شریک مهم و قابل اعتماد خود در صحنه بین الملل می داند.

افتتاح نمایندگی دیپلماتیک مجارستان در جمهوری قرقیزستان و سفر قبلی کاری شما به بیشکک به عنوان بخشی از کمک های بشردوستانه به قرقیزستان در مبارزه با ویروس کرونا، گواه توجه زیاد طرفین به توسعه روابط دوجانبه با روحیه گشودگی و صداقت است.

در پایان وزرا توافق کردند که کار در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را تشدید کنند.
انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول