اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قلب مردمان آذربایجان را مملو از عشق ایران است

استاندار آذربایجان شرقی قلب مردمان آذربایجان را مملو از عشق ایران دانست و گفت: تبریز اسطوره تاریخ است، از این رو استاد شهریار بعد از بی مهری­ ها، تصمیم می­ گیرد به شهر خود آمده و شهریار خود باشد.

قلب مردمان آذربایجان را مملو از عشق ایران  است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز  در آئین بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز، اظهار داشت: دین‌داری، انس با قرآن و عشق به ائمه اطهار در شعر شهریار موج می ­زند.

وی با اشاره به اینکه مقبره‌الشعرای تبریز بیش از چهارصد سخنور و شاعر نامی را در قلب خود جای داده است، افزود: ملک الشعراها و شاعران بزرگ، سال‌های پایانی عمر خود را در تبریز زندگی می‌کردند به این امید و آرزو که در مقبره‌ الشعرا دفن شوند.
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: سرخاب جایی است که مولانا، پس از شوریدگی و دلباختگی به ساحت شمس تبریزی، وصیت می ­کند که بر مزار او، مشتی از خاک کوی سرخاب و مقبره ­الشعرا بریزند تا در روز بازپسین بر دست راست گیرد و ترنّم شمس سر دهد.
 
پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه اینجا تبریز و آذربایجان است که هر گاه جان ایران به سردی می ­گرایید، چون خورشیدی تابناک به آن گرمی می‌بخشید، گفت: در همه تحولات ایران و تاریخ مبارزات آزادی­‌بخش، نظیر انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران، تبریز الهام‌بخش بوده و ایران مدیون آذربایجان است.
 
وی، قلب مردمان آذربایجان را مملو از عشق ایران دانست و گفت: تبریز اسطوره تاریخ است، از این رو استاد شهریار بعد از بی مهری­ ها، تصمیم می­ گیرد به شهر خود آمده و شهریار خود باشد.
 
پورمحمدی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه که باعث شدند در این شرایط کرونا، روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار در سکوت سپری نشود، قدردانی کرد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول