اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دریافت ۵۰۰ اثر از سراسر کشور در دومین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، از دریافت بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جشنواره ملی «نقالی و شاهنامه خوانی» از سراسر کشور و داوری آثار جشنواره خبرداد.

دریافت ۵۰۰ اثر از سراسر کشور در دومین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از جشنواره ملی «نقالی و شاهنامه خوانی»، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان از ۲۸ استان و ۷۷ شهر کشور در این جشنواره شرکت کردند که بیشترین آثار دریافت شده به ترتیب از شهرهای مشهد، شیراز، بوشهر، شوشتر، ممسنی، کرج، کاشان و رودسر بوده است.

وی درباره چگونگی داوری آثار، افزود: کیفیت و سطح بالای آثار این جشنواره، فرآیند داوری را بسیار دشوار کرده، به همین دلیل با دقت و حساسیت بسیار در حال ارزیابی و داوری آثار هستیم، به گونه ای که فیلم های ارسالی شرکت کنندگان در چندین مرحله مشاهده و بررسی می‌شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: اسامی ۲۵ برگزیده نهایی پس از انتخاب نهایی از سوی داوران اطلاع رسانی خواهد شد.

شالچیان در خصوص برگزاری مرحله‏ نهایی و اختتامیه‌‏ جشنواره، گفت: در نظر داریم این مراسم را در ۲۵ اسفندماه همزمان با سالروز پایان سرایش شاهنامه در مشهد برگزار کنیم؛ اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در مشهد، برگزاری این مراسم منوط به دریافت مجوزهای لازم از نهادهای رسمی خواهد بود.

گفتنی است؛ اولین دوره‏ این جشنواره‏ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در مشهد برگزار و از برگزیدگان نهایی جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول