اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیلی میل تشریح کرد | عادی سازی امارات و بحرین؛ بی فایده برای فلسطین، رونق تسلیحاتی برای آمریکا

یک روزنامه انگلیسی نوشت، نخست‌وزیر پیشین انگلیس یکی از واسطه‌های توافق اخیر تل آویو با دو کشور عربی بوده اما این وساطت و توافق هیچ امتیازی برای فلسطین ندارد و صرفا معاملات تسلیحاتی آمریکا را رونق میدهد.

دیلی میل تشریح کرد | عادی سازی امارات و بحرین؛ بی فایده برای فلسطین، رونق تسلیحاتی برای آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی دیلی میل با اشاره به توافقات اخیر دو کشور بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گزارش کرد، توافق جدید در غرب آسیا (خاورمیانه) که «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق بریتانیا یکی از واسطه‌های آن بوده است، به دلیل آنکه هیچ سودی برای فلسطینیان نداشته هدف انتقاد قرار گرفته است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی روز سه شنبه هفته جاری طی مراسمی در کاخ سفید، توافقی را با امارات و بحرین امضا کرد و سه طرف متعهد به عادی‌سازی روابط شدند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به حمایت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از این توافق نوشت، علی رغم انعقاد این توافقات، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چنین توافقی نه تنها به تحقق صلح منجر نشود بلکه تنها یک رقابت تسلیحاتی جدید را در منطقه به راه اندازد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، یک روزنامه صهیونیستی از بلر به عنوان آنکه «نقشی کلیدی» در توافقات اخیر رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات ایفا کرده، قدردانی کرد.

با این حال، آنطور که در روزنامه دیلی میل اشاره شده است، منتقدان این توافق بر این باورند که این توافقات تنها در خدمت سه امضاکننده و ایالات متحده است و حاوی هیچ‌گونه پیشنهادی برای پایان دادن به درگیری‌های فلسطینیان و صهیونیست‌ها نیست.

«فرانک لونتز» یکی از مشاوران سیاسی و ارتباطات آمریکایی در این خصوص گفت که بلر در مراسم امضای توافق بحرین و امارات و رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی یک «راک‌ استار» بود و «افراد برای گرفتن عکس با وی صف کشیده بودند».

طبق این گزارش، بلر برای اولین مار مذاکرات غیررسمی میان صهیونیست‌ها و امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۵ را میانجیگری کرد و از ارتباطات قوی خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده در لندن استفاده کرد.

این گزارش می‌افزاید، پس از آن در سالهای بعد از برگزاری نشست لندن، بلر به اعتمادسازی میان صهیونیست‌ها و اماراتی‌ها کمک کرد و ضمن تقدیر از توافق اخیر میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس، مدعی شد که این توافقات تنها مسیر به سوی صلح است و در نهایت به نفع فلسطینیان خواهد بود.

با این حال، طبق این گزارش، بسیاری از منتقدان تأکید دارند که این توافقات کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، مسیر معاملات تسلیحاتی ایالات متحده عربی و آمریکا را هموار می‌کند و «اندرو اسمیت» از کمپین مقابله با تجارت تسلیحات هشدار داده است: «هزینه‌های نظامی در خاورمیانه (غرب آسیا) در سالهای اخیر بسیار افزایش داشته است و این خطر وجود دارد که رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه را تشدید بخشد».

خبرنگار: سیدمیثم یعقوبی مقدم

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول