اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مجوز تخصیص آب به واحدهای تولیدی راکد باطل می‌شود

استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط استان از نظر منابع آبی و درخواست واحدهای متعدد برای تخصیص آب، مجوز اختصاص یافته به واحدهای راکد و غیرفعال در این زمینه باطل می‌شود.

مجوز تخصیص آب به واحدهای تولیدی راکد باطل می‌شود

ظرفیت ناوگان فعال اتوبوسرانی قزوین به ۸۰ درصد می‌رسد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از افزایش ظرفیت ناوگان فعال اتوبوسرانی این شهر از ۵۰ به ۸۰ درصد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در نشست کمیته تخصیص آب به واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین، اظهار داشت: امروز مساله آب در کل کشور به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی مورد توجه قرار دارد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست بنابراین سعی می‌کنیم تخصیص آب را طوری مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم که به واحدهای بیشتری آب تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: پرونده واحدهای تولیدی که در طول سال‌های گذشته، مجوز تخصیص آب را دریافت کرده ولی در طول سه سال گذشته هیچ فعالیتی نکرده اند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود و مجوز آنها ابطال می‌گردد.

استاندار قزوین گفت: همچنین سهمیه تخصیصی آب آنها به واحدهایی که امکان لازم برای فعالیت بهتری دارند، داده می‌شود چون ما نباید منابع استان را بی‌مصرف یا در جهتی که مصلحت نیست، مصرف کنیم.

این مسؤول گفت: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته در کمیته تخصصی آب استان، آب مورد نیاز برای فعالیت ۱۱ واحد صنعتی تامین خواهد شد تا گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان برداشته شود.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کمیته تخصصی آب استان، افزود: این کمیته با توجه به اهمیت موضوع آب در کشور به ویژه در استان قزوین تشکیل شده است تا با دقت و اهتمام بیشتری برای تخصیص آب به واحدهای صنعتی و تولیدی تصمیم‌گیری شود.

جمالی پور تصریح کرد: تخصیص منابع آبی به واحدهای صنعتی و تولیدی به درخواست دستگاه‌های متولی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است به این ترتیب که سازمان‌های متولی درخواست‌های خود را برای شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ارسال می‌کنند و پس از بررسی برای تخصیص آب مورد نیاز به واحدهای متقاضی اقدام می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در این کمیته براساس اولویت‌بندی برای تخصیص آب مورد نیاز به واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام می‌شود، ادامه داد: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی با توجه به سهمیه‌هایی که وزارت نیرو برای هر استان در نظر می‌گیرد تخصیص داده می‌شود بنابراین محدودیت‌هایی در این امر وجود دارد که شاید نتوانیم تمام نیازهای صنایع را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی باید سند آمایش استان مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در همین راستا واحدهای صنعتی که در استان قزوین راه اندازی شده و امکانات دریافت می‌کنند حتما باید براساس سند آمایش استان باشد تا در آینده هم استان و هم صنایع دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول