اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رسانه‌ها نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند

رئیس بسیج رسانه کشور با تاکید بر حمایت مسوولان از رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها همانند یک مدرسه هستند و از یک مدرسه نباید انتظار درآمدزایی داشت، از این‌رو مسوولان با حمایت خود باید جلوی تبدیل رسانه‌ها به بنگاه اقتصادی را بگیرند.

رسانه‌ها نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند

به گزرش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود بصیری در سفر سه روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی با بازدید از رسانه‌های استان به دفتر خبرگزاری فارس در استان آمد و گفت‌وگویی صمیمی با اعضای تحریریه این خبرگزاری در تبریز انجام داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این دیدار با قدردانی از رسانه‌های استان، اظهار کرد: تبریز و استان آذربایجان‌شرقی همیشه جزو استان‌های برتر کشور و حتی منطقه شمال‌غرب آسیا در تولید خبر و رسانه است که این یک ظرفیت بزرگی برای این کلان‌شهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره بر استفاده از ظرفیت طبع لطیف و ذوق ادبی حداکثر این منطقه در رسانه‌ها، گفت: طبق اطلاعات موثقی که در دست دارم، رسانه‌های رسمی و دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها در آذربایجان‌شرقی همیشه جزو اولین‌های کشور هستند.

بصیری با تاکید بر اینکه همیشه به خاطر ظرفیت‌های بزرگ و بی‌نظیر از تبریز انتظارات بیشتری می‌رود، افزود: بهره‌گیری از کلمات، استعداد، دایره لغات وسیع و فرهنگ که به وفور در این استان دیده می‌شود، منجر به آگاهی‌بخشی و ایفای نقش مناسب خواهد بود.
 

تبریز به چند روزنامه سراسری قدرتمندتر نیاز دارد

وی متذکر شد: به عقیده بنده در حال حاضر تبریز نیازمند وجود چند روزنامه سراسری قوی و قدرتمندتر است تا به یک برند کشوری تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به حضور فعالانه برخی استان‌ها در فضای مجازی و ایفای نقش موثر آنها در برخی حوزه‌های مهم، تصریح کرد: از تبریز نیز انتظار می‌رود تا چنین رویکردی را پیش بگیرد.

وی ادامه داد: البته برخی از پایگاه‌های خبری در آذربایجان‌شرقی بسیار فعال هستند و رتبه بسیار خوبی هم دارند.
 

پیشنهاد تجمیع رسانه‌های معتبر استانی در کنار هم

بصیری با تاکید بر لزوم همدلی و وحدت بین رسانه‌ها، متذکر شد: کاش فضایی ایجاد می‌شد تا همه رسانه‌های معتبر و اثرگذار تبریز در یک مکان بودند و دور هم جمع می‌شدند و با انتقال خبر و اطلاع‌رسانی‌های دقیق پیش می‌رفتند که در این صورت می‌توان برای بیان مطالبات مسوولان اجرایی و استانی را به چالش کشاند.

رسانه‌ها همانند یک مدرسه هستند و نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها همانند مدرسه هستند و از یک مدرسه نباید انتظار درآمدزایی داشت، گفت: مسوولان باید رسانه‌ها را حمایت کنند تا رسانه‌ها به یک بنگاه اقتصادی تبدیل نشوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: از مسوولان استان درخواست داریم تا با حمایت خود از رسانه‌ها و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در بخش رسانه‌ای به آنها پَر و بال دهند.

وی متذکر شد: البته اگر رسانه‌ها به‌طور تجمیعی و با وحدت پیش بروند و به حالت تعاونی و صنفی گام بردارند، قطعا بسیار موثرتر خواهد شد.

 

ترویج نهضت مطالبه‌گری اولویت بسیج رسانه است

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، بیان داشت: ترویج نهضت مطالبه‌گری و حرکت در مسیر ارتقاء سواد رسانه‌ای در سطح جامعه از برنامه‌های مهم بسیج رسانه محسوب می شوند.

بصیری تاکید کرد: همدلی و هم‌افزایی یکی از شعارهای این مجموعه است و همه کسانی که قلبشان برای جمهوری اسلامی ایران می‌تپد و از پیروزی‌های انقلاب اسلامی خوشحال می‌شوند از نظر ما بسیجی‌اند.

وی گفت: سربازان عرصه قلم همواره بدون در نظر گرفتن تمام ناملایمت‌های موجود می‌کوشند تا رسالت خبری خود را به‌درستی انجام دهند و با ایفای صحیح نقش‌شان در ایجاد نظام اجتماعی، جامعه را از التهاب دور کرده و به سمت ثبات هدایت کنند.

بصیری با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه کشورها دارند، اظهار کرد: رسانه با ارائه اطلاعات منصفانه، دقیق و سریع می‌توانند عملکرد مسوولان را شفاف کرده و با ایجاد مطالبه‌گری صحیح از آنها به اصلاح عملکرد و رفع معایب احتمالی سیستم اداری کشور بپردازد همچنین می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را رفع کند.

مسوول سازمان بسیج رسانه، گفت: حمایت از خبرنگاران و کمک به آنها در نهایت منجر به رشد کیفی و کمی رسانه‌ها خواهد شد که پیشرفت همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت اما متأسفانه خبرنگاران در خلأ حمایتی مسوولان با مشکلات و خطرپذیری بسیاری مواجه هستند.
 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  در ادامه نشست صمیمی خود با خبرنگاران فارس با اشاره به زیبایی‌ها و ظرفیت وصف‌ناپذیر تبریز در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، تاریخی، سلامت، محیط زیست و اهمیت آن ابراز کرد: بنده در این سفر چند روزه همه این زیبایی‌ها را دیدم ولی جای تاسف است که با وجود کثرت خانه‌های تاریخی، اجازه تردد خودرو در این کوچه‌های تاریخی داده می‌شود و برخی خانه‌های قدیمی نیز نهاد و سازمان استقرار یافتند.

وی ادامه داد: امروز سالروز درگذشت شهریار است ولی متاسفانه چیزی در خور شأن این شاعر بزرگ جهانی در سطح شهر تبریز ندیدم.  

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ی/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول