اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دلیل استنکاف مردم از پرداخت عوارض و بدهی های خود به شهرداری

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: مردم از پرداخت عوارض و بدهی های خود به شهرداری استنکاف می کنند و دلیل آن هم این است که مردم هیچ تغییری را در ظاهر و زیباسازی شهر نمی بینند

دلیل استنکاف مردم  از پرداخت عوارض و بدهی های خود به شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی امروز در آیین معارفه شهردار جدید بناب با اشاره به وحدت وانسجام ایجاد شده بین مسئولان و مردم شهرستان اظهار کرد: وحدت و انسجامی که در سطح شهرستان شاهد آن هستیم توان انجام کارهای بزرگی را دارند که قسمتی از آن را هم اکنون شاهد هستیم.

وی یکی از مشکلات اساسی شهرداری بناب را تغییرات زیاد مدیریتی اعلام و گفت: مردم از پرداخت عوارض و بدهی های خود به شهرداری استنکاف می کنند و دلیل آن هم این است که مردم هیچ تغییری را در ظاهر و زیباسازی شهر نمی بینند و اگر مردم دیدند که در گوشه و کنار شهر تلاش هایی برای عمران و آبادانی و رفاه آنها انجام می شود، قطعاً از پرداخت بدهی های خود به شهرداری دریغ نخواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم از شهرداری خدمات لازم را دریافت نمی کنند و این یک مشکل اساسی برای عدم همکاری مردم با شهرداری است.

باقری بنابی سپس با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه سرمایه گذاری در شهرداری بناب خاطرنشان کرد: سرمایه گذار در جایی اقدام به سرمایه گذاری می کند که ارزش سرمایه گذار محفوظ باشد. از این رو شهرداری باید دیدگاه خود را نسبت به سرمایه گذاری تغییر دهد و شهری که می خواهد صاحب محل گردشگری، توریستی، شهر بازی و سایر امکانات رفاهی دیگر باشد باید زمین رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار داده و امتیاز بدهد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شهرداری باید برای سرمایه گذار ارزش قائل شود؛ گفت: در سطح شهرستان در بحث سرمایه گذاری در حوزه صنعت مشکلی نداریم ولی در بحث سرمایه گذاری در امورات رفاهی و خدماتی که زیر نظر شهرداری است، مشکل داریم!

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگ ترین پروژه اقتصادی منطقه شامل احداث میدان تره بار، خشکبار و نمایشگاه در 800 هکتار زمین از سوی شهرداری در حال مطالعه است؛ گفت: آغاز عملیات اجرایی این پروژه شهرداری بناب را متحول خواهد کرد و شورای اسلامی شهر و شهرداری باید هرچه سریع تر آن را به مرحله اجرایی برسانند.

باقری بنابی با بیان اینکه در بحث فضای سبز شهرستان بشدت مشکل داریم؛ افزود: آب مورد نیاز برای توسعه فضای سبز شهرستان باید از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان تأمین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه از اتمام تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری بناب خبر داد و گفت: بهترین مکان برای توسعه مکان های گردشگری شهرستان اطراف صوفی چای است.

باقری بنابی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی نیروهای شهرداری تصریح کرد: شهردار با برگزاری دوره های مختلف آموزشی نسبت به توانمند سازی نیروهای شاغل شهرداری اقدام و از ظرفیت آنها برای توسعه شهر بناب بهره برداری کند.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول