اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش 23 درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات درون شهری کرمان/تدوین طرح جامع کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۲۳ درصد آمار جان‌باختگان درون شهری استان کاهش داشته است.

کاهش 23 درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات درون شهری کرمان/تدوین طرح جامع کاهش تصادفات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوسف نجفی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه  یکی از ماموریت‌های پلیس راهور پیشگیری از تصادفات رانندگی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در زمینه پیشگیری از تصادفات به دنبال آن هستیم برقراری ایمنی ترافیک است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد: خوشبختانه در پنج ماه نخست سال جاری در حوزه درون شهرهای استان با کاهش  حوادث رانندگی روبه‌رو بوده‌ایم.

نجفی بیان کرد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور سالانه ۱۲ درصد آمار  جان‌باختگان رانندگی کاهش پیدا کند که در  ۵ ماه  نخست سال جاری ۲۳ درصد آمار جان‌باختگان درون شهری استان کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: در زمینه تعداد جان‌باختگان در تصادفات در پنج ماه نخست سال جاری در اکثر شهرستان‌های استان با کاهش روبه‌رو بودیم و چند شهرستان از جمله جیرفت، ریگان، عنبرآباد، منوجان یک نفر و شهربابک، رودبار و بافت دو نفر در این‌ مدت جان خود را از دست داده‌اند و آمار این شهرستان‌ها سال گذشته صفر بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه در زمینه تعداد مجروحان در پنج ماه نخست سال جاری با کاهش روبه‌رو بودیم، گفت: در پنج ماه نخست سال گذشته  ۵ هزار و ۹۰ نفر در تصادفات رانندگی شهرهای استان کشته و مجروح شده‌اند و این آمار در سال جاری به سه هزار و ۹۹۳ نفر رسیده یعنی هزار و ۹۷ نفر معادل ۲۲ درصد آمار مجروحان در شهرهای استان کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع کاهش تصادفات استان به محوریت شورای ترافیک استان تدوین شده است.

نجفی در ادامه با بیان اینکه 79 درصد افرادی که در  پنج ماه نخست سال جاری در تصادفات جان خود را از دست دادند مرد و ۲۱ درصد زن بوده‌اند، افزود: میانگین بیشتیرین سنی که در تصادفات کشته شدند بین ۲۰ تا ۳۰ سال یعنی ۲۹ درصد  و ۲۷ درصد دیگر  در رده سنی بین ۵۱ تا ۷۱ سال بوده‌اند.

نجفی  بیان داشت: در تصادفات پنج ماه نخست سال جاری در  استان ۳۲ درصد  افرادی که جان خود را از دست دادند عابران پیاده بودند و این آمار در شهر کرمان حدود ۴۰ درصد است.

وی تاکید کرد: بیشترین آمار جرحی در پنج ماه نخست سال جاری از لحاظ جنسیتی ۸۱ درصد آقایان و  ۱۹ درصد خانم‌ها، سنین بین  ۲۰ تا ۳۰ سال  هستند و  ۵۳ درصد موتورسیکلت سواران و  ۹۵۸ نفر عابد پیاده به خود اختصاص داده‌اند.

نجفی ادامه داد: برای کاهش تجمعات و خدمات‌دهی بهتر به مردم ترخیص وسایل نقلیه در کشور و به تبع آن در  مرکز استان  از طریق پلیس +۱۰ انجام می‌شود و به‌دنبال این هستیم با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نظر این کار در شهرستان‌های استان هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌هایی که تجمعات زیادی در آن وجود دارد مرکز تعویض پلاک است، عنوان  کرد: با توجه به ویروس منحوس کرونا و جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشناسان مرکز را افزایش داده و از قبل کرونا در شهرستان‌ها فقط دو روز در هفته مراکز پلاک فعال بوده‌اند اما به‌دلیل جلوگیری از تجمعات از این مراکز خواسته‌ایم هر روز به مراجعان خدمات ارائه دهند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان متذکر شد: نوبت‌دهی برای تعویض پلاک در تهران به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و  به‌زودی این نوع نوبت‌دهی در مراکز استان‌ها هم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول