اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موزه داری نابلد/ حفظ شأن استاد با چند سطل رنگ!

سلیقه چیز خوبی است و اینکه برای انجام اموراتی باید از آن بهره برد نه‌ تنها در بعضی موارد الزامی می‌شود بلکه در صورت نداشتن همین سلیقه باعث تضییع حقوق شهروندی هم می‌شود.

موزه داری نابلد/ حفظ شأن استاد با چند سطل رنگ!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کوچه اطراف خانه استاد شهریار در حال سنگ فرش شدن است و خود خانه در حال بهسازی! البته شهرداری تبریز به نیت خیر و نه برای تضییع اموال شهر این اقدام را انجام داده است اما این اتفاق وقتی بدون مشاوره و با دید بنایی و رنگ‌کاری آمیخته می‌شود این بهسازی به بدریخت‌سازی تبدیل می‌شود.

جالب‌تر اینکه شهرداری تبریز این اتفاق نامیمون را رسانه‌ای می‌کند و کسی در این مجموعه عریض و طویل هنوز متوجه بدسازی ورودی خانه استاد شهریار به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب نشده است!

شهردار منطقه 8 از شأن استاد شهریار نام برده است و احتمالا قوطی رنگ را داده است تحویل چند کارگر خدمات شهری تا نمای خاطره انگیز و نوستالژیک آجرهای زرد رنگ با بندکشی مشکی را از بین ببرند!

وی اذعان داشته است: به منظور گرامیداشت روز شعر و ادب، شهرداری اقدام به ساماندهی و بهسازی ضلع بیرونی خانه استاد شهریار کرد تا این اثر فرهنگی و تاریخی را در خور شأن استاد شهریار، ساماندهی نماید. در قالب این طرح ضمن رفع آسیب‌های وارد بر دیوار ورودی موزه، درب و دیواره‌های ورودی مجموعه ساماندهی و رنگ‌آمیزی شد.

از نظر کالبدی، این ساختمان مشکلات عدیده خود را دارد. سرویس بهداشتی مناسبی ندارد و کدام خدمات در برابر اخذ هزینه بازدید ارائه می‌کند؟ به‌راستی با وجود مجموعه گردشگری شهرداری تبریز این اهمال‌کاری و از بین بردن زیبایی نمای آجری خاطره‌ساز آن چگونه صورت گرفته است؟!

آیا با این سلیقه واقعا مجموعه شهری شایستگی موزه گردانی را همچنان دارد؟
 

 

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول