اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رتبه سوم نقاشی کودکان آسیایی: دلم می‌خواهد نقاشی‌هایم به کارتون‌ها بروند

وانیا شمسی نقاش 9 ساله رفسنجانی که توانسته است به رتبه سوم مسابقه نقاشی کودکان آسیایی در چین دست یابد، گفت: دوست دارم، نقاشی‌هایم مشهور شوند و به فیلم‌ها بروند و شخصیت‌های کارتونی شوند.

رتبه سوم نقاشی کودکان آسیایی: دلم می‌خواهد نقاشی‌هایم به کارتون‌ها بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وانیا شمسی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان در رویداد ششمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی سال ۲۰۲۰ رتبه سوم را در حالی به دست آورد که ۴۳۹ اثر از ۷ کشور جهان به این رویداد ارسال شده بود.

نقاشی‌های رویایی می‌کشم

وانیا شمسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: 9 ساله و بچه اول یک خانواده چهارنفری هستم و در کلاس چهارم دبستان درس می‌خوانم.

وی با اشاره به اینکه از بچگی نقاشی را شروع کردم، ابراز داشت: در 7 سالگی زمانی که به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان رفتم، وقتی خانم نگین خاندانی مربی کانون نقاشی من را دید، گفت، خیلی خوب نقاشی می‌کشی و از همان زمان متوجه شدم که در رشته نقاشی استعداد دارم.

این نقاش نونهال اضافه کرد: برای کشیدن نقاشی اگر موضوع داشته باشم بر اساس آن نقاشی‌ام را می‌کشم، اما اگر موضوعی به من نداده باشند، بیشتر نقاشی‌های رویایی می‌کشم مثلا هویج‌هایی که با هم مسابقه می‌دهند.

بته جقه‌های کرمانی را در نقاشی برگزیده رویداد ششمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشتم

شمسی از نمایش یکی از نقاشی‌هایش در نمایشگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان به مناسبت روز کودک خبر داد و افزود: با یک نقاشی رویایی در این نمایشگاه شرکت کردم.

 

شمسی با قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های حدادی مسؤول و نگین خاندانی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان عنوان کرد: آموزش‌هایی که در کانون پرورش فکری رفسنجان به ما داده می‌شود خیلی بهتر از کلاس نقاشی‌هایی‌ست که در بیرون از کانون برگزار می‌شود، دوستان من به کلاس نقاشی می‌روند و مربی آنها یک تصویر را روی تخته می‌کشد و به بچه‌ها می‌گوید همین تصویر را بکشید اما خانم خاندان به ما می‌گوید نقاشی‌ها را از فکر و دید خودتان بکشید.

نمایش بته جقه‌های کرمانی در نقاشی برگزیده آسیا

وی با اشاره به اینکه در مسابقات مختلف از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان شرکت می‌کند و در مسابقه استانی «خانه دوست داشتنی» با موضوع کرونا هم موفق به کسب رتبه برتر شده است، اظهار داشت: یکی از نقاشی‌هایم با موضوع کرونا را هم به مسابقه نقاشی مونیخ آلمان ارسال کردم که در سایت این مسابقه منتشر شد.

شمسی با بیان اینکه نقاشی‌هایم را با گواش و آبرنگ می‌کشم و نقاشی با مدادرنگی را دوست ندارم، تصریح کرد: هم دوست دارم بر اساس ذهن خودم نقاشی بکشم و هم اینکه موضوعی را به من بدهند و بعد نقاشی بکشم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره چگونگی شرکت در رویداد ششمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی سال ۲۰۲۰ گفت: وقتی برگه مربوط به این رویداد را بر روی درب کمد کلاس نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان دیدم، تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم و با پیشنهاد خانم خاندانی نقاشی‌ام را با موضوع «لذت کودکی» کشیدم.

این کودک نقاش به توضیح درباره اثر برگزیده خود در رویداد ششمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی سال ۲۰۲۰ پرداخت و ابراز داشت: برای خلق این نقاشی حدود سه هفته وقت گذاشتم و ابتدا دختری که در این نقاشی کشیده‌ام و لباسش پر از بته جقه به عنوان نقش‌های اصیل کرمانی‌ست را خیلی کوچک کشیده بودم که خانم خاندانی گفت این طرح را بزرگ کن و بقیه را کوچک‌تر بکش و من این کار را انجام دادم و این اثر خلق شد.

دلم می‌خواهد نقاشی‌هایم مشهور شوند

شمسی با تاکید بر اینکه دوست دارم رشته نقاشی را ادامه دهم، خاطرنشان کرد: وقتی نقاشی می‌کشم، حس و حال خوبی دارم و کلاس نقاشی را بیشتر از همه کلاس‌هایی دوست دارم که به آنها می‌روم و حتی دلم می‌خواهد بقیه کلاس‌هایم را رها کنم و فقط به کلاس نقاشی بروم.

کانون پرورش فکری رفسنجان با توجه به کارهای بزرگی که می‌کند اما امکانات محدودی دارد

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید آیا فکر می‌کردی در رویداد ششمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی سال ۲۰۲۰ رتبه‌ای را کسب کنی، بیان داشت: نه فکر نمی‌کردم، اما خانم خاندانی می‌گفت اگر این نقاشی رتبه نیاورد، «بی‌انصافی»‌ست و وقتی آقای حدادی مسؤول کانون پرورشی به من خبر داد رتبه کسب کرده‌ام خیلی خوشحال شدم.

شمسی یادآور شد: دلم می‌خواهد نقاشی‌هایم مشهور شوند و به فیلم‌ها و کارتون‌ها بروند و بتوانم روی بوم هم نقاشی بکشم و آنها در نمایشگاه‌ها به‌فروش روند.

بچه‌ها باید رشته مورد علاقه‌شان را دنبال کنند

مادر وانیا شمسی هم به خبرنگار فارس گفت: وانیا از زمانی که سه ساله بود، وقتی که دفتر و قلم می‌دید، می‌نشست و برای خودش یک چیزهایی را سرهم می‌کرد و می‌کشید که مشخص نبود، چه هستند، اما وقتی از او می‌پرسیدیم برای‌مان درباره نقاشی‌هایش توضیح می‌داد.

زهرا صالحی ادامه داد: دخترم را از شش سالگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کردم و از همان زمان با راهنمایی خانم خاندانی در رشته نقاشی مشغول به فعالیت شد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که اگر وانیا بخواهد در رشته نقاشی ادامه تحصیل شود، شما و پدرش از او حمایت می‌کنید یا خیر، تصریح کرد: هر رشته‌ای که انتخاب کند و دوست داشته باشد ما حرفی نداریم زیرا اگر بچه‌ها رشته مورد علاقه خودشان را دنبال کنند موفق‌تر می‌شوند و به وانیا همیشه گفته‌ام تا هر وقت بخواهی به کلاس نقاشی بروی تو را ثبت نام می‌کنم و به کانون می‌برم.

صالحی اضافه کرد: وقتی وانیا می‌خواهد نقاشی بکشد، فکر می‌کند، بعضی وقت‌ها حتی یک ساعت دفترش را باز می‌کند و صفحه سفید می‌ماند و او فقط فکر می‌کند و درباره شروع و شخصیت نقاشی‌هایش با من هم صحبت می‌کند.

کانون پرورش فکری بهترین مکان برای شناسایی استعداد بچه‌هاست

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از مسؤول و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان و با اشاره به اینکه این مرکز دارای لوح زرین است، تصریح می‌کند: به نظرم کانون از نظر شناسایی استعدادها بهترین است.

صالحی اضافه کرد: افرادی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان فعالیت می‌کنند، آدم‌های خلاق و با استعدادی در رشته‌های مختلف ازجمله نویسندگی، کتابخوانی و نقاشی هستند.

کانون رفسنجان حمایت شود

وی ادامه داد: رفسنجان جمعیت زیادی دارد بنابراین مسؤولان کشوری و استانی باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بزرگتر و برخوردارتری را برای این شهرستان در نظر بگیرند، زیرا کانون رفسنجان با توجه به کارهای بزرگی که می‌کند و رتبه‌هایی که اعضای این کانون به‌دست می‌آوردند، امکانات محدودی دارد.

گفت‌و‌گو از: مهسا حقانیت

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول