اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بازسازی محور شهداد - نهبندان به ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان گفت: بازسازی جاده شهداد – نهبندان حدود 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بازسازی محور شهداد - نهبندان به ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی رشیدی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: بیش از یک میلیارد مترمکعب ورود سیلاب‌ها را امسال به سدهای استان داشتیم و از محل آب قابل تنظیم در سدها و رودخانه‌های اصلی و دائمی متصل به سدها هیچ‌گونه بحرانی را شاهد نبودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: در راستای جلوگیری از دخل و تصرف و سازه‌های غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها امسال مطالعات 139 کیلومتر تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها انجام و اعلام عمومی شده است.

انجام کامل مطالعات 355 کیلومتر از رودخانه‌های استان

وی عنوان داشت: مطالعات 355 کیلومتر از رودخانه‌های استان کامل انجام و حریم و بستر مشخص شده است و اعتبار آن امسال دو برابر شده است.

رشیدی با بیان اینکه 211کیومتر مجموع لایروی رودخانه‌های استان در یک سال گذشته بوده است، ادامه داد: جهت ساماندهی بستر رودخانه شور در قبال برداشت مصالح رودخانه، کار را آغاز کردیم تا سرمایه‌گذار مصالح اضافی را برداشت کند.

وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 813 کیلومتر مطالعه بستر رودخانه آغاز شده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد و کار مطالعاتی یک‌هزار و 300 کیلومتر دیگر از حریم رودخانه‌ها نیر آغاز شده است.

 عراقی‌زاده معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال کرمان بیان داشت: مناطق مستعد سیل از پنج جهت دیده شده است و 112 پل را در سطح استان شناسایی کردیم که با سیل مستعد تخریب هستند و 79 پل را با 11 میلیارد و 700 میلیون تومان به شکل امانی دنبال و ترمیم کردیم. همچنین اجرای خاک‌ریزها جهت انحراف مسیر سیل انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال وضعیت‌مان از لحاظ بحران خوب نیست، قیمت دستگاه‌های سنگین در مقابله با سیل بالاست که برای خرید آن دچار مشکل هستیم و قطعات آن در بازار موجود نیست.

عراقی‌زاده عنوان کرد: 12 دستگاه داریم که هر کدام 2 میلیارد تومان هزینه بازسازی دارند، حاضریم اینها را در اختیار ستاد مدیریت بحران بگذاریم تا بازسازی شوند تا در نقاط مختلف استفاده شوند.

وی ابراز داشت: برای ایجاد پل کالیشور راور، 22 میلیارد تومان برآورد شده که سه بار به مناقصه گذاشتیم و تجدید شده و به تازگی قرارداد آن ابلاغ شده که با پیش پرداخت یک میلیارد تومان از محل اسناد خزانه کار آن آغاز می‌شود.

امدادرسانی هلال‌احمر به 32 هزار نفر طی سال جاری

عراقی‌زاده تصریح کرد: برای جاده شهداد – نهبندان چندبار مناقصه گذاشته شده و مشاوران رتبه یک را دعوت کردیم و در حال برگزاری مناقصه است، برآورد حدودی 120 میلیارد تومان برای اینکه جاده را اصولی درست کنیم اعتبار نیاز دارد.

کرمان رتبه اول امدادرسانی کشور را دارد

 رضا فلاح مدیرکل هلال‌احمر استان کرمان هم در این جلسه اظهار داشت:  جمعیت هلال‌احمر استان امسال 483 ماموریت داشته و 32 هزار نفر امدادرسانی شدند که 30 درصد امدادرسانی‌های کشور را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه 262 ماموریت پوشش حادثه‌ای داشتیم، افزود: 179 نفر رهاسازی افراد گرفتار در خودروها داشتیم که بیشتر ماموریت جاده‌ای ما در شهرستان‌های بم و سیرجان بوده است.

فلاح خاطرنشان کرد: در حوزه سیل و آبگرفتگی 53 ماموریت توسط هلال‌احمر در استان انجام شده که 31 هزار نفر در این جریان امدادرسانی و 3هزار و 700 نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی با ذکر این مطلب که استان کرمان رتبه اول را در امدارسانی در سطح کشور دارد، افزود: 76 نفر در حوادث کوهستان استان امدادرسانی شدند و 5 نفر فوتی در این امدارسانی‌ها داشتیم و بیشترین ماموریت مربوط به کرمان و جیرفت بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اضافه کرد: 5 میلیارد تومان اقلام امدادی میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

وی در ادامه یادآو شد: طی ساه سال اخیر سه پایگاه به پایگاه‌های هلال‌احمر استان اضافه شده که به 25 پایگاه رسیده‌ایم اما هنوز تعداد پایگاه‌ها با وسعت ماموریتی و طول جاده‌های استان همخوانی ندارد.

فلاح همچنین به نیاز به خودروهای امدادی اشاره کرد.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول