اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا / چالش ها و مشکلات اورژانس از زبان امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ترافیک، مزاحمت های تلفنی و کمبود نیروی انسانی، دخالت در امور فوریت های پزشکی در ماموریت ها از چالش ها و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی هستند که امید است با افزایش آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و همت دولتمردان حل و فصل شود.

اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا /  چالش ها و مشکلات اورژانس از زبان امام جمعه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  در دیدار کادر اورژانس با امام جمعه تبریز به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس در کشور اظهار داشت: یکی از سازمان های محبوب دلهای مردم اورژانس می باشد که توفیق خدمت به مردم را دارد و این قشر ایثارگر در خط مقدم حوزه سلامت روزانه جان انسانهای زیادی را از مرگ حتمی نجات می دهند و طبق آیه 32 سوره مائده هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است.

وی افزود: فعالیت جهادی حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام که با کرونا درگیر هستیم و چه بسا خانواده ای با ترس از کرونا نزدیک عزیزترین فردش نمی رود ولی اورژانسی های فداکار با سعه صدر اقدامات درمانی را برای بیماران کرونایی انجام می دهند و در این راه تعدادی از عزیزان مبتلا و بستری و تعدادی هم شهید مدافع سلامت شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ترافیک، مزاحمت های تلفنی و کمبود نیروی انسانی، دخالت در امور فوریت های پزشکی در ماموریت ها از چالش ها و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی هستند که امید است با افزایش آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و همت دولتمردان حل و فصل شود.

آل‌هاشم در خصوص سختی کار اورژانس گفت: تکنسین های اورژانس فشار کاری جسمی و روحی زیادی تحمل می کنند و همیشه عارضه برای خودشان وجود دارد و به علت نبود استراحت کافی و استرس کاری زیاد در معرض خطر هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اورژانس زیبائی های خاص خودش را دارد گفت: نجات جان  و حس خوشایند ناشی از آن با هیچ خوشحالی در دنیا قابل مقایسه نیست و قطعا پاداش الهی دارد.

وی در ادامه بیاناتشان از زحمات پرسنل  اورژانس در نجات جان مادران باردار  تقدیر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بعد از شنیدن گزارش و اقدامات اورژانس توسط دکتر طاهر اقدم و دکتر فرزاد رحمانی رئیس اورژانس دانشگاه ضمن اظهار رضایت و تقدیر از عملکرد حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه بیان داشت: با شنیدن این اقدامات خستگی روزانه از وجودم رفت و این اقدامات نجات بخش  مایه خوشحالی و آرامش است.

طاهر اقدم قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات در خصوص کد 724 (ویژه بیماران مغزی) و فعال شدن کد و تسریع در شروع اقدامات و تعامل اورزانس بیمارستانی  و پیش بیمارستانی  و کد 247(ویژه بیماران قلبی) و انتقال سریع بیماران به کت لب و کاهش مرگ و مرگ ومیر اشاره و از زحمات پرسنل اورزانس قدردانی کرد.

رحمانی رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریزگزارش مبسوطی از اقدامات در خصوص تجهیز آمبولانس به تله مدیسین، اقدامات در فاز آمادگی بحران ،وضعیت موجود و کمبودها خدمت امام جمعه ارائه کرد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول