اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اثرگذاری تربیتی در مدرسه اتفاق می‌افتد/ خانواده‌ها به مدارس دعوت شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اثرگذاری تربیتی جایگاه مشخصی در آموزش و پرورش دارد و تدریس در فضای مجازی تاثیر مدرسه را نشان می‌دهد چرا که مدرسه جایگاه رفیع، خطیر و ارزشمندی دارد و فضای مجازی نمی‌تواند جای مدرسه را پر کند.

اثرگذاری تربیتی در مدرسه اتفاق می‌افتد/ خانواده‌ها به مدارس دعوت شوند

به  گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگوی زنده با مدیران مدارس سراسر استان اظهار داشت: مدیران مدارس و معلمان در طولانی‌ترین وقفه آموزشی پروانه‌وار به دور دانش‌آموزان خود می‌گردند و پدرانه و مادرانه احساس مسؤولیت می‌کنند تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل کم‌بضاعتی اقتصادی از تحصیل و استمرار آموزشی عقب نماند و ضمن اینکه جهاد آموزشی خلق شده توسط فرهنگیان، مدیران، معلمان، و کادر آموزشی مدارس قابل تقدیر است؛ چرا که مدیران و معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در زمینه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: چالش‌ها و موانع شرایط کنونی با دستان با کفایت، وجدان بیدار، مسؤولیت‌پذیری، هوشیاری، انعطاف‌پذیری، وقت‌گذاری، ارتباط و هماهنگی حداکثری توسط مدیران و معلمان حل و فصل می‌شود، اثرگذاری تربیتی جایگاه مشخصی در آموزش و پرورش دارد و تدریس در فضای مجازی تاثیر مدرسه را نشان می‌دهد چرا که مدرسه جایگاه رفیع، خطیر و ارزشمندی دارد و فضای مجازی نمی‌تواند جای مدرسه را پر کند.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید بسیار متفاوت است؛ نظارت بر ورود و خروج دانش‌آموزان، تدریس معلمین، پیاده سازی برنامه‌های کلاسی و درسی و همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت کار مدیران مدارس قرار گیرد، همچنین در این شرایط خاص باید به دنبال روشهای نوین مدیریت مدارس باشیم و جلوه‌های جدیدی را خلق کنیم.

اعتدادی با تاکید بر این موضوع که اثرگذاری تربیتی در مدرسه اتفاق می افتد، افزود: نبض آموزش و پرورش در مدرسه زده می‌شود و نگاه همه خانواده ها به مدیران مدارس است و تعامل خانواده‌ها با مدرسه یک ارتباط دو سویه است که می بایست بیش از پیش مورد توجه باشد و گفت‌وگوی مدرسه و خانواده‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا تقویت ساختاری مدرسه از بین نرود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مدیریت خوب یعنی تصمیم درست و اقدام به موقع برای رسیدن به اهداف مشخص شده، هر فکر شایسته، کار درست و منظم، به چهره مدیریت، زیبایی می دهد و می‌دانم با حضور چنین مدیرانی در آموزش و پرورش و مدارس استان سلامت دانش‌آموزان در اولویت خواهد بود.

وی تاکیدکرد: مدیران و کادر اجرایی مدارس زمینه را برای حضور سالم دانش‌آموزان طبق دستورالعمل و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس فراهم کنند، نگرانی خانواده‌ها را به حداقل برسانند تا دانش‌آموزان در شرایط مطلوب به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول