اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سناریوی «عادی‌سازی روابط» تا کجا پیش خواهد رفت؟/ زنجیره خیانت رژیم‌های عربی کامل نخواهد شد

روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با افتادن پی در پی رژیم‌های خائن در حال پیش رفتن است اما این روند چندان ادامه پیدا نخواهد کرد.

سناریوی «عادی‌سازی روابط» تا کجا پیش خواهد رفت؟/  زنجیره خیانت رژیم‌های عربی کامل نخواهد شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، امارات و بحرین در راه خیانت رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیشگام بودند؛ رژیم «آل نهیان» و رژیم «آل خلیفه»، داغ خفت خیانت را تا ابد بر پیشانی خود خواهند داشت.

رژیم بحرین در ذلالت سرسپردگی 

رژیم بحرین آنقدر در ذلالت سرسپردگی به سر می‌برد که حتی اجازه آن را نداشت تا خود توافق عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را اعلام کند و در شرایط خفت و خواری، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا بود که عادی سازی روابط بحرین و صهیونیست‌ها را اعلام کرد.

پیش بینی می‌شد مردم بحرین هر چند در شرایط بسیار شدید امنیتی و در واقع خفقان قرار دارند، اما اعتراضات خود را علیه حکام نامشروع خود آغاز کنند. حال که ۲ رژیم سرسپرده و خائن امارات و بحرین، روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کرده و رسما اعلام کرده اند، سومین رژیمی که دست به چنین کاری خواهد زد کدام خواهد بود؟

پدرخوانده رژیم‌های عربی منطقه همچنان در سایه ایستاده

پدرخوانده رژیم‌های عربی منطقه (عربستان سعودی) برای برقراری رسمی روابط خود با رژیم اسرائیل، رغبت بیشتری از دیگران دارد؛ اما همچنان در سایه ایستاده و به تحولاتی که در روند عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتد، می‌نگرد.

تاکنون رژیم سعودی واکنشی در این مسئله از خود نشان نداده است؛ نه آن را محکوم کرده و نه تأیید، چنین موضعی از سوی رژیم سعودی، نشان دهنده آن است که ریاض سعی دارد تا از تبعات خیانت‌های رژیم‌های عربی فاصله بگیرد.

عربستان در واقع در این مقوله دست به عصا راه می‌رود، ضمن آنکه در پشت پرده از تصمیم امارات و بحرین حمایت می‌کند، در تلاشی دیگر، سعی دارد رژیم‌های عربی منطقه همچون کویت، عمان و حتی قطر را نیز سوار این قطار خیانت کند. به نظر می‌رسد تا زمانی که همه رژیم‌های عربی منطقه خلیج فارس تن به خفت عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل نداده باشند، عربستان خود را هزینه نخواهد کرد.

قطر؛ مغضوب عربستان و دارو دسته او

قطر اکنون مغضوب عربستان و دارو دسته او است؛ قطر پس از آنکه از سوی سعودی‌ها و دیگر رژیم‌های عربی منطقه تحریم شد، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشت. هر چند مقامات قطر واکنشی نسبت به تصمیم امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل نشان نداده‌اند، اما به خوبی می‌دانند که اگر آنها نیز همچون امارات و بحرین به جهان اسلام و آرمان فلسطین خیانت کنند، قطعا دوستی خود را با ایران و ترکیه از دست خواهند داد. در آن سوی قطر، کویت و عمان قرار دارند.

موضع کویت درباره عادی‌سازی هرگز تغییر نخواهد کرد

برخی منابع آگاه دولت کویت گفته‌اند که موضع این کشور درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت بوده و هرگز تغییر نخواهد کرد. این منابع آگاه گفته‌اند، کویت آخرین کشوری خواهد بود که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی خواهد کرد. به گفته این منابع، موضع کویت همسو با خط مشی سیاست خارجی این کشور در طول دهه‌های گذشته مبنی بر حمایت از مسئله فلسطین به عنوان مسئله نخست جهان عرب اتخاذ شده است.

عمان؛ مایل به عادی‌سازی روابط 

اما عمان؛ این رژیم پادشاهی نیز با مرگ «سلطان قابوس» و تغییر «یوسف بن علوی»، از تصدی وزارت خارجه، تمایل خود را به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها نشان داده است. عمان پس از آنکه امارات روابط خود را با اسرائیل رسما برقرار کرد با انتشار بیانیه‌ای از اقدام ابوظبی حمایت کرد. سومین رژیمی که در منطقه به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل اقدام خواهد کرد، عمان می‌تواند باشد.

صهیونیست‌ها خود گفته بودند که پس از امارات، بحرین و عمان نیز روابط خود را با آنها برقرار خواهند کرد. زنجیره خیانت رژیم‌های عربی منطقه خلیج فارس در حال تکمیل شدن است اما این زنجیره چند حلقه کم دارد و نمی‌تواند کامل شود و در نهایت محکوم به شکست است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول