اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدام نمادین دانشجویان در برگزاری نشست‌خبری مقابل محل سخنرانی روحانی

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران با برگزاری نشستی در مقابل محل برگزاری سخنرانی رئیس‌جمهور به بیان مطالبات خود پرداختند.

اقدام نمادین دانشجویان در برگزاری نشست‌خبری مقابل محل سخنرانی روحانی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همزمان با سخنرانی حجّت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران با برگزاری نشستی در مقابل محل برگزاری سخنرانی رئیس‌جمهور به بیان مطالبات خود پرداختند.

جمعی از دانشجویان هم با در دست داشتن پلاکاردهایی به عملکرد دولت و رئیس جمهور انتقاد کردند.

 

 

براساس این گزارش، سجاد سجادی نماینده دانشجویان عدالتخواه در این نشست خطاب به روحانی گفت: امسال، همچون سال گذشته، در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، دانشجویان هیچ جایی ندارند و شاهد تریبون های یک طرفه و تملق‌گویانه هستیم. آقای روحانی اساسا حضور شما در دانشگاه چه دلیلی دارد وقتی که کوچکترین مجالی برای دانشجویان وجود ندارد که سوالات خودشان را از شما مطرح کنند. مگر برای خودتان کارکردی بجز پاسخگویی بابت سیاهه اعمالتان متصورید؟

آقای روحانی! دولت شما چنان ضربه‌ای به مردم زد که در تامین ابتدائیات زندگی خود ناتوان شدند

سجادی تصریح کرد: آقای روحانی یادتان بود می گفتید از صبح شنبه شرایط عادی می‌شود؟ ظاهرا در شرایط قرمز کرونایی همه چیز به روال عادی برگشته است. مدارس باز شده اند، ادارات دولتی برقرار است، مردم به روال شغلی خود بازگشته‌اند و در این میان تنها شما هستید که فاصله‌گذاری‌تان با مردم را حفظ کرده‌اید. حقیقتا چگونه است که رئیس جمهور میلیون ها دانش آموز را مجبور به حضور در مدرسه میکند ولی خودش حاضر نیست در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور داشته باشد؟ 

وی تاکید کرد: دولت وعده داده بود که به مردم و کسب و کارها 100 هزار میلیارد تومان وام بدهد. 27 هزار میلیارد تومان از این پول در قالب وام های یک میلیون تومانی به خانوارها پرداخت شد ولی 73 هزار میلیارد تومان با قیمانده به فراموشی سپرده شد. در این روزها که در وضعیت بی دولتی محض به سر می بریم اگر مردم خودشان به داد خودشان نمیرسیدند چه بسا دچار چالش های جدی دیگری نیز شده بودند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: وضعیت بورس و ارز و مسکن نیز برای هر کسی ناگفته پیداست. با عرضه اولیه غیراصولی مالکیت شرکتهای دولتی در بورس، چوب حراج به منافع جمعی مردم به نفع عده‌ای سرمایه‌گذار زدید و امروز که رنگ شاخص‌های بورس در چشم مردم قرمز شده، به دنبال هزینه از صندوق توسعه ملی هستید. 

 

 

شما مردم را از دلار 5 هزار تومانی می‌ترساندید ولی به مردم طعم دلار 25 هزار تومانی را چشاندید

وی گفت: آقای رئیس جمهور! دولت شما توانست در 7 سال دوره مدیریتش چنان ضربه‌ای به ایرانیان بزند که بسیاری از مردم در تامین ابتدائیات زندگی خودشان ناتوان باشند. امروز خرید خانه و ماشین ، رویایی دست نیافتنی ایرانیان است و درحال حاضر وضعیتی پیش آمده که مردم حتی از پس هزینه اجاره مسکن خودشان هم برنمیایند. جنایتی که شما با تعطیل کردن مسکن مهر مرتکب آن شدید نا بخشودنی است. شما مردم را از دلار 5 هزار تومانی میترساندید ولی به مردم طعم دلار 25 هزار تومانی را چشاندید. 

شما برای مسائل کشور هیچ راه‌حلی نداشتید جز توافق با غرب که همان نیز در آستانه شکست است

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: آقای روحانی شما و دولتتان برای حل مسائل کشور هیچ راه حلی نداشتید جز توافق با آمریکا و کشورهای غربی که همان نیز امروز در آستانه شکست کامل است. لطفا ساعت 4:31 سی ام شهریور ماه را در ذهنتان ثبت کنید. خواهشا این بار خواب نمانید و خودتان شاهد تیر خلاص بر شقیقه برجام باشید. شاهد باشید که برجام یعنی تنها پروژه دولت شما نیز با شکست کامل مواجه شده. مکانیسم ماشه فعال شده و تا چند روز دیگر «به صورت کامل» به دوران قبل از برجام برمی‌گردیم و حتی تحریم های شورای امنیت نیز سرجای خودشان برمیگردند.

وی خطاب به روحانی گفت: امروز تنها خواسته ما از شما تمام کردن پروژه‌ی نیمه کارتان یعنی دفن لاشه‌ برجام به وسیله لغو تمامی تعهدات هسته‌ای و نظارت‌های آژانس است. 

وی ادامه داد: خودرایی رییس‌جمهور در بدنه دولت هم کاملا رسوخ کرده. وضعیت به جایی رسیده که نه فقط خود خودش بلکه وزرا ، معاون وزرا ، استانداران و حتی فرمانداران دولت هم پاسخگوی مطالبات مردم نیستند. متاسفانه شاهدیم که کارگران هفت تپه 70 روز زیر آفتاب دست به اعتراض می‌زنند ولی حتی فرماندار حاضر نیست که در جمع کارگران حاضر شود و حرف آنها را بشنود.

محسن نراقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم در این نشست خطاب به روحانی گفت: امروز در شرایطی با شما سخن می گوئیم که جنابتان از محل کار خویش افاضات خود را برای جامعه دانشگاهی بیان می کنید و به علت آنکه خدای ناکرده مبتلا به بیماری کرونا نشوید در جمع دانشجویان حاضر نشده اید و وزرای خود را فرستاده اید و به صورت مجازی از محضرتان استفاده می کنیم. 

با رئیس‌جمهوری سخن می‌گوئیم که در سیل سال گذشته در کیش و قشم به سر می‌برده است 

وی افزود: حقیقتا برایمان سوال است؛ اگر بنا بر نیامدن باشد چرا وزرا و باقی مسئولان را به زحمت انداخته اید و جماعتی را مجتمع کرده اید برای گوش دادن به عرایضتان؛ به راستی آیا خون شما از باقی افراد حاضر در این جلسه فرمایشی و مضحک، رنگین تر است؟! جامعه دانشگاهی که هیچ؛ لااقل حرمت مجلس شورای اسلامی را نگه می داشتید به احترام نمایندگان ملت در جلسه رای اعتماد به وزیر دولتتان حاضر می شدید!

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: به نظر، مطالبه ما مطالبه ای خنده دار است! چه انتظار بی‌جایی را مطرح می کنیم! انگار یادمان رفته است! انگار یادمان رفته است با رئیس جمهوری سخن می گوئیم که در اوج بحران سیل خانمان سوز سال گذشته در کیش و قشم به سر می برده است و از راه دور مدیریت بحران می کرد! انگار یادمان رفته است با دولتی سخن می گوئیم که وزرای هزار میلیاردی اش به واسطه تغییر زیست و منش زندگانی شان اساسا درکی از حال و احوال مردم ندارند.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: این چه عادت مذبوحانه ای است که جنابتان بر خود واجب نمی دانید که در طول سال در جمع دانشجویان حاضر شده و پاسخگوی مطالبات شان باشید و صرفا این حضور را مختصر کرده اید به ایام 16 آذر که آن هم با تشکیل جلسه ای محدود و کنترل شده و برنامه ریزی شده توسط دفتر ریاست جمهوری در یکی از دانشگاه های کشور اجرا می شود و فردای آن روز هم بر خود می بالید که الحمدلله و المنه تکلیف خود را عمل کرده اید و جنبش دانشجویی را اکرام نموده اید.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای روحانی تا کی می خواهید مسیر غلط و انحرافی گذشته خویش را اصلاح ننمایید؟! انگار هنوز در حال و هوای انتخابات به سر می برید!! پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدین!! این جمله را که به خاطر دارید؟! احتمالا این را هم همچون باقی شعار هایتان فراموش کرده اید!! عیبی ندارد!! مردم که یادشان هست!! خسته نشدید از مجالس مجیز گویی زیر دستانتان؟ خسته نشدید از تملق گویی اطرافیان زینت المجالس خود در جلسات مختلف دولتی و ...؟

وی افزود: ای کاش لااقل در سال پایانی دولت فخیمه، تریبونی را مختص جریانات مختلف دانشجویی قرار می دادید و صدای آنان را می شنیدید! در آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها؛ حرمت دانشجویان و تشکل های دانشجویی را پاس نداشتید و بر خلاف شعارهای انتخاباتی تان؛ هم دهن ها را بستید و هم قلم ها را شکستید؛ به نظرتان بهتر نبود به جای آنکه دانشجویان، اینجا، بیرون از تالار مراسم و در مقابل صندلی های خالی چیده شده دغدغه های خویش را غریو کنند در مقابل دیدگان شما و دیگر آقایان دولتی مطالبشان را بیان می کردند؟

آقای روحانی! اگر نمی دانید؛ بدانید مردم حالشان خوب نیست! 

این فعال دانشجویی افزود: آقای روحانی اگر نمی دانید؛ بدانید مردم حالشان خوب نیست! مردم خسته شده اند؛ خسته از دولتی کرخت و تنبل و بی انگیزه و ضد تدبیر! دولتی که رئیسش با صدایی بلند گفت من جز بستن با کدخدا راهی دیگر بلد نیستم! راستی از تحریم ها چه خبر؟ یادش بخیر؛ تمامی تحریم ها در روز اجرای توافق بالمرّه لغو خواهد شد و نه تعلیق؛ احتمالا این را هم یادتان رفته است؛ برجام و ما ادراک ما البرجام؛ تا کجا باید مردم تاوان نتایج خسارت بار برجام بی فرجامتان را بدهند؟! اعتقاد ما آن است که همانند سال 84؛ در همان دولتی که صنایع هسته ای مان پلمپ شد؛ در همان دولت باید پلمپ ها شکسته شود تا درس عبرتی دیگر برای تاریخ و آیندگان باشد. 

کاری که شما اعتماد مردم کرده‌اید هیچ‌کدام از دولت های تاریخ انقلاب اسلامی نکرده اند

نراقی گفت: کاری که شما و کابینه تان با سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم کرده اید با قاطعیت می توان هیچ کدام از دولت های تاریخ انقلاب اسلامی نکرده اند. 

وی ادامه داد: آقای روحانی! احتمالا وقت نمی کنید سری به بازار بزنید؛ از قیمت مرغ و کره و گوشت برایتان بگوییم یا مسکن و پراید و وضعیت بورس؟ البته هنوز امید است و چند درصدی میزان تورم در دولت تدبیر و امید با میزان تورم 49 درصدی دولت پدر معنوی تان مرحوم هاشمی رفسنجانی فاصله دارد.

نتیجه گره زدن اقتصاد کشور به ژنو و لوزان و وین، وضعیت امروز کشور است

نراقی افزود: این حجم از رکود و تورم و گرانی و بی ارزشی پول ملی بی سابقه است؛ نتیجه گره زدن اقتصاد کشور به ژنو و لوزان و وین و ... وضعیت امروز کشور است. این دولت در به تاراج گذاشتن سرمایه های ملی حقیقتا استاد است؛ از کرسنت و قرارداد با ویلتموس و قرارداد گازی با ترکمنستان تا هسته ای و فضایی و ... . 

مسئول بسیج دانشگاه تهران گفت: این دولت اگر آه هیچ کسی گریبانش را نگیرد؛ یقین بدانید آه کارگرانی که در نتیجه خصوصی بازی های افسار گسیخته زندگی شان به بن بست رسیده است دنیا و عقبی تان را متضرر خواهد کرد. 

16 آذر را در جمع دانشجویان حضور یابید و خود را آماده شنیدن انتقادها و مطالبات مردم کنید

وی اظهار داشت: در آخر هر چند امیدی نداریم؛ لکن توصیه مان آن است که 16 آذر امسال را در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور یابید و گوش خود را آماده شنیدن انتقاد ها و بیان مطالبات مردم کنید؛ مطالبات و دردهایی که هفت سال تلمبار شده است و گوشی برای شنیدن نمی بیند. اگر عامل نیستید حداقل بشنوید و شنونده خوبی باشید؛ باور بفرمائید مردم به همین هم راضی اند؛ اما چه کنند که با دولتی مواجه اند که نه پایی برای دویدن دارد و نه گوشی برای شنیدن. 

همچنین سجاد اسماعیلی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان طی سخنانی در ادامه این نشست خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی! آخرین سال تحصیلی دولت تدبیر و امید است و در شرایطی که میلیون ها دانش آموز و معلم در مدارس حاضر می شوند تا به وظایف خود عمل کنند، جناب عالی تصمیم گرفته اید در دفتر کار خود بنشینید و از پشت شیشه صفحات نمایشگر و در مراسمی تشریفاتی آغار سال تحصیلی را تبریک بگویید.

وی افزود: سال های گذشته نیز دانشگاه تهران، شاهد حضور شما در مراسمی نمایشی و بدون شنیدن سخن دانشجویان بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: جناب آقای روحانی! چگونه ادعا می کنید صدای دانشجویان را می شنوید در حالی که نمایندگان تشکل های دانشجویی، که چشم بیدار و زبان گویای جنبش دانشجویی اند، اجازه صحبت ندارند.

وی افزود: مگر جز این است که دانشجو ، عنصر محوری دانشگاه است؟ پس چگونه می خواهید از دانشگاه سخن بگویید وقتی سخن دانشجویان بزرگترین دانشگاه کشور را نمی شنوید؟ 

این فعال دانشجویی گفت: حال که مجال گفت ‌وگوی چهره به چهره ندادید گفتیم این جا بایستیم و حرف دلمان را بزنیم بلکه شما از پشت همین صفحات نمایشگر بخوانید و ببینید که حرف های زیادی برای گفتن هست اگر شما گوشی برای شنیدن داشته باشید. 

 

 

ضعف مدیریت شما را به پای نظامی می‌نویسند که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است

وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور! در ابتدا از شما سوال می کنیم که آیا اصلا در این مملکت حضور دارید؟ آیا می بینید سفره هایی که هرروز کوچکتر می شوند و دست هایی که هرروز خالی تر؟ آیا می‌دانید که ضعف مدیریت شما و امثال شما را به پای نظامی می نویسند که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است؟ آیا بدبین کردن مردم نسبت به آرمان هایی که هر فطرت پاکی آن را می پسندد کار درستی است؟ و آیا هفت سال برای تجربه کردن کافی نیست که هنوز می گویید نمیتوانید بدون ارتباط با خارج مشکل کشور را حل کنید؟ گفته بودید زبان دنیا را بلدید ولی گویا دنیای شما چند کشور نظام سلطه است و متاسفانه شما حتی زبان آنها را هم بلد نیستید وگرنه در برابر تهدیدشان، نرمش نمی کردید. 

چه نازیباست که دوباره برای درمان، رو به کدخدا می آورید

اسماعیلی تاکید کرد: شاید باورش سخت باشد، اما همه چیز به گردن تحریم ها نیست. بیکاری کارگران هپکو و هفت تپه و ماشین سازی تبریز و غیره به خاطر تحریم نیست. گرانی افسارگسیخته مسکن و خودرو به خاطر تحریم نیست. آشفتگی بازار طلا و ارز همه اش بخاطر تحریم نیست، بلکه به خاطر اجرای سیاستهای کج و معوجی است که کارشناسان دلسوز بارها نسبت به آنها هشدار دادند و اثری نکرد. به خاطر بی توجهی به رهنمودهای رهبری حکیم است که شعار هرسال را به شکلی جدید تکرار می کند تا تلنگری باشد برای شما که درد ما از داخل است و دوایش هم همینجا و چه نازیباست که دوباره برای درمان، رو به کدخدا می آورید. 

وی افزود: آقای رییس جمهور! کمتر از یکسال به پایان عمر دولت فخیمه تان باقی مانده است. هرچه خواستید در این هفت سال کردید. فقط تمنا داریم یک بار هم که شده با ما روراست باشید و به این سوالات پاسخی روشن دهید، امروز به دانشگاه نیامدید، باشد؛ لطفا در مراسم روز 16 آذر که متعلق به دانشجوست در مهمترین دانشگاه کشور حاضر شوید و صادقانه بگویید که دیدگاه شما پیرامون عدالت چیست؟ آیا اساسا به آن باور دارید یا همچون برخی مکاتب غربی، آن را وهم می شمارید؟ پس به این سوال پاسخ دهید که آیا تحقق عدالت اقتصادی با اقتصاد لیبرال ممکن است؟ امید است که بدین روش ریشه درد را بیابید و در اندک زمان باقی مانده اصلاحش کنید. 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: آقای روحانی! به این سوال پاسخ دهید که نسبت عملکرد دولت شما با تمدن نوین اسلامی که آرمان انقلاب اسلامی است چگونه می باشد؟ با دولت اسلامی که سومین مرحله از سیر تمدن سازی ست چطور؟ 

اسماعیلی افزود: آقای روحانی! به دانشگاه بیایید و بی پرده بگویید که آیا به وجود نظام سلطه در جهان کنونی باور دارید؟ و نسبت جمهوری اسلامی با این نظام چیست؟ آن گاه اگر قائل به مبارزه جمهوری اسلامی با نظام سلطه هستید ، جایگاه مذاکراتی چون برجام و پیمان هایی چون FATF و اسنادی چون سند 2030 را در این میدان مبارزه تبیین کنید. 

وی تاکید کرد: آقای رییس جمهور! بدون تعارف بیان کنید که از نظر جنابعالی حدود و ثغور آزادی بیان و عمل چیست؟ آزادی مشروع و غیرمشروع کدام است که در جایی دهان منتقدان را می بندید و در جایی ـ از باب مثال فضای مجازی ـ اجازه ولنگاری و پرده دری می دهید؟ 

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه گفت: آقای دکتر! سوال بسیار است و زمان اندک. امید است هرزمان که خواستید تخاطب چهره به چهره با دانشجویان داشته باشید و مجال سخن گفتن دادید، آن ها را مطرح کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول