اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فتح الله‌زاده: دولت از برند استقلال و پرسپولیس سوء استفاده می کند/شاید سعادتمند با نام استراماچونی زمان می‌خرد

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: دولت برند استقلال و پرسپولیس را زندانی کرده و از آن سوء استفاده می کند.

فتح الله‌زاده: دولت از برند استقلال و پرسپولیس سوء استفاده می کند/شاید سعادتمند با نام استراماچونی زمان می‌خرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی فتح الله زاده درباره خالی بودن جای خود در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: جای خیلی‌ها در فوتبال ایران خالی است و فوتبال ما جای این که محلی برای آرامش، تفریح، شور و نشاط مردم جامعه باشد به محلی برای رویارویی و صف کشیدن مدیران و تماشاگران، بازیکنان و مربیان مقابل هم تبدیل شده است.

وی در باره گرانی بازیکنان در فصل نقل و انتقالات گفت: این قیمت‌ها از نظر شما گران است زیرا قیمت دست‌تان نیست. طبیعت هر چیزی را با خودش می‌سنجند. وقتی کشورهای حاشیه خلیج فارس بازیکنی را 6 میلیارد تومان می‌خرند و ما همان بازیکن را با 2 میلیارد تومان می‌خریم کار خوبی کرده‌ایم؟ 

مدیرعامل اسبق استقلال درباره اینکه تیم های دولتی نباید اینچنین هزینه کنند، گفت: مگر ما گفتیم تیم هایمان دولتی شوند؟ چه کسی گفته دولتی باشند؟ یکی از بدبختی‌های فوتبال ایران دولتی بودن آن است.

فتح الله زاده درباره اینکه وزارت ورزش اعتقاد دارد پرسپولیس و استقلال در مهر ماه خصوصی می شوند، گفت: این گونه نیست زیرا دولت از فوتبال استفاده می‌کند. کدام بیت المال از بین رفته است؟ پرسپولیس و استقلال از برند خودشان درآمدزایی می‌کنند و دولت چه کمکی به آنها کرده است؟ 20 سال در استقلال بودم و دولت حداقل در زمان من نه تنها هیچ کمکی به ما نکرد بلکه از برند استقلال استفاده هم کرد. دولت‌ها برند استقلال و پرسپولیس را زندانی و اسیر کرده و می‌گویند از بیت المال سوءاستفاده می‌شود.

وی افزود: بیت المال از برند استقلال و پرسپولیس برای تبلیغات، رای گرفتن و لابی های شان استفاده می کنند. این دو تیم را قربانی می‌کنند و استفاده می کنند. اما هیچ سوءاستفاده‌ای از بیت المال صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل اسبق استقلال خاطرنشان کرد: آیا محمدرضا زنوزی که باشگاه خصوصی دارد برای تیم تراکتور بیشتر از استقلال و پرسپولیس پول بازیکن نداده است؟ وی کمتر از تیم‌های دولتی پول نمی‌دهد. آیا عقل ندارد خوشبختانه عقل هم دارد و سرمایه گذاری می کند. می‌داند اگر یک بازیکن را یک میلیارد بخرد بعد می‌تواند وی را 5 میلیارد بفروشد.

فتح الله زاده درباره بی تدبیری باشگاه ها برای درآمدزایی از فروش بازیکنان گفت: تدبیر وجود دارد، ما هم دوست داریم دولت به فوتبال کمک نقدی بکند اما هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

وی اضافه کرد:  همه می‌دانند فوتبال انگلیس سودده است اما در همان جا هم دولت به فوتبال کمک مالی می‌کند و مدام نمی‌گوید بیت المال هدر رفته است. من هم وقتی خود را جای یک کارگر شریف می‌گذارم که دستش به دلیل کار زیاد پینه بسته و با کار شبانه روزی ماهیانه 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرد از این که یک فوتبالیست 2 میلیارد تومان از بیت المال دستمزد بگیرد ناراحت می‌شوم.

مدیر عامل اسبق استقلال فزود: اگر فوتبال را خصوصی کنید دیگر آن کارگر نمی گوید از بیت المال هزینه شده است. اما مردم بدانند استقلال و پرسپولیس از برند خودشان هزینه می‌کنند و سوءاستفاده‌ای از بیت المال نمی‌شود.

فتح الله زاده درباره ممنوعیت حضور آندره استراماچونی در تیم استقلال توضیح داد: اگر واقعا سعادتمند استراماچونی را مجاب به بازگشت کرده باشد، خیلی عالی است. به شخصه آمدن استراماچونی را یک موهبت و موقعیت می دانم و فکر می کنم با این مربی می توانیم ستاره سوم را بگیریم یا اینکه سعادتمند با مطرح کردن نام استراماچونی زمان می خرد که این را نمی دانیم.

وی افزود: به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال بوده‌ام و قوانین فیفا و AFC را حفظ هستم می‌گویم اگر استراماچونی قرارداد ببندد هیچ کس نمی‌تواند در ایران مانع ثبت قرارداد وی شود. این را قانون حرفه ای می گوید. در این حالت باشگاه استقلال می‌تواند نامه‌ای به فیفا بنویسد و بگوید فدراسیون ایران اجازه نمی‌دهد قرارداد مربی‌ام ثبت شود با فدراسیون ما برخورد می شود زیرا این اقدام نقض آشکار مقررات فیفا است.

مدیرعامل اسبق استقلال تصریح کرد: من حامی بازگشت استراماچونی هستم و از دوستان می خواهم هواداران را ملتهب نکنند. اگر احمد سعادتمند توانسته استراماچونی را مجاب به بازگشت کند این امر به سود استقلال است زیرا وی بیاید یا نیاید، از استقلال پول می‌گیرد و چه بهتر که استراماچونی به ایران بیاید و به عنوان سرمربی استقلال پول بگیرد. چرا جلوی سعادتمند می ایستیم؟

فتح الله زاده ادامه داد: من صد درصد مخالف قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی هستم. آیا می‌توانیم جلوی تکنولوژی را بگیریم؟ آیا در صنایع و بخش‌های دیگر کشور هم عقد قرارداد با کشورهای دیگر ممنوع است؟ ممنوعیت استقلال از جذب استراماچونی به زیان این باشگاه است. اکنون می‌بینیم قیمت مربیان داخلی 15 میلیارد شده، چنین موضوعی در فوتبال ایران سابقه داشته است؟

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مقابل ورود تخم مرغ به ایران بایستیم، زیرا قیمت تخم مرغ داخلی بالا می‌رود، اگر ورود مربی یا بازیکن خارجی به ایران ممنوع شود هم قیمت ایرانی‌ها بالا خواهد رفت. این یک قانون من‌درآوردی است که هیچ منطق و تخصصی پشت آن نمی‌بینم.

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به این که باشگاه‌های خصوصی نباید از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم شوند، گفت: اگر باشگاهی خصوصی شود بازیکن بی کیفیت نمی‌خرد. از استقلال و پرسپولیس دفاع می‌کنم زیرا دولت به تمام تیم‌ها جز این دو تیم پول می‌دهد و این پول هم به حدی است که این باشگاه بازیکن بی کیفیت می‌خرند. برخی باشگاه‌ها بازیکن 50 هزار دلاری خارجی را 500 هزار دلار می‌خرند که همین امر هدر دادن بیت المال است.

فتح  االله زاده در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی افزود: سعادتمند باید هر چه سریع‌تر وضعیت سرمربی استقلال را مشخص کند زیرا اگر بازیکن را بدون نظر سرمربی جذب کنند، فصل آینده هر مربی به استقلال بیاید می‌گوید این نفرات مدنظر من نیستند. از سعادتمند خواهش می‌کنم قراردادی را که با استراماچونی بسته برای ثبت بیاورد زیرا در این حالت هیچ کس نمی‌تواند بگوید قرارداد این مربی ثبت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: من به تازگی با برخی نمایندگان مجلس صحبت کردم و آنها هم می‌گویند استراماچونی اگر در استقلال مربیگری هم نکند پولش را می‌گیرد. این نمایندگان اعتقاد دارند قانونا حق با استقلال است و سعادتمند باید قرارداد را به امضا برساند و کسی نمی‌تواند مقابل وی بایستد و قرارداد جدید استراماچونی را ثبت نکند زیرا فیفا و AFC با این موضوع برخورد خواهند کرد.

عضو اسبق هیأت رئیس فدراسیون درباره اظهارات خبرنگار ایتالیایی نزدیک به استراماچونی نسبت به مذاکره استراماچونی با استقلال توضیح داد: مذاکره با قرارداد بستن متفاوت است. زمانی مذاکره صورت می‌گیرد اما به نتیجه نمی‌رسد. اگر سعادتمند به استراماچونی تعهد داده که قرارداد ببند و من این قرارداد را ثبت می‌کنم، مربی هم قبول خواهد کرد زیرا در این حالت می‌تواند پول بگیرد.

فتح الله زاده توضیح داد: بر اساس مواد قانونی و تبصره‌های فیفا صحبت می‌کنم و اگر سعادتمند کار را به جایی رسانده که استراماچونی می‌تواند سرمربی استقلال شود، یعنی قرارداد به نتیجه رسیده و قسم می‌خورم که می‌توان قرارداد ثبت کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول