اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانه انفعال و استیصال استکبار/دولت به وعده‌های خود عمل کنند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است، گفت: مسوولان به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند و تورم کمرشکن را مهار کنند.

اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانه انفعال و استیصال استکبار/دولت به وعده‌های خود عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه و در جمع نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) به اقدام جسارت‌بار یک نشریه مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) اشاره و  اظهار کرد: این اقدام نشان از انفعال و استیصال در مقابله با بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است که البته این‌گونه تحرکات نه تنها اهانت به مسلمان است بلکه حرمت‌شکنی تمام ادیان و توهین به پیامبران است که وظیفه پاسخگویی به این اقدام زننده بر عهده همه افراد بیدار جهان است. 

 اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانهی انفعال و استیصال استکبار

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی‌بار دیگر عناد و کینه و شرارت‌ دستگاه سیاسی و فرهنگ دنیای غرب با اسلام و جامعه اسلامی را آشکار می‌کند، گفت: قرآن کریم پیام‌آور صلح و دوستی است و  پیامبر اعظم (ص) نیز گسترش صلح و آرامش و رحمت و هدایت بشر به راه راست است، از این‌رو آیا ایشان سزاوار این چنین اهانت هستند؟ 

وی یادآور شد: مردم قهرمان تبریز امروز در نماز جمعه، این اهانت سازمان یافته و توطئه ضدبشری و اهانت به پیامبراکرم (ص) و تعرض به قرآن کریم توسط مزدوران جهان غرب را محکوم می‌کنند. 

 ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اتحاد، وحدت اسلامی، بیداری و  ملت‌های اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور بر ضد تحرکات جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود. 

وی متذکر شد: از دستگاه دیپلماسی کشور، وزارت امور خارجه و حوزه حقوق بشر قوه قضائیه انتظار می‌رود تا فراتر از اقدامات و برای برخورد جدی با عاملان و حامیان این اقدام نسنجیده و بسیار زننده مطالبه کرده و با فریاد رسا اعلام کنند که این‌‌گونه نقشه‌پردازی مانع تداوم حرکات باشکوه مسلمانان به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و نجات بشری از چنگال مستکبران نخواهد بود. 

هشدار درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ با این وضعیت تبریز قرمز می‌شود

خطیب نماز جمعه تبریز  در ادامه صحبت‌هایش با ابرار تاسف از افزایش تعداد بستریان کرونایی به خصوص در استان گفت:خود تبریز قرمز نیست ولی استان در وضعیت قرمز قرار دارد. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: کادر درمان خسته شده است ولی متاسفانه همیشه شاهد تجمعات زیادی در پارک‌ها و غیره هستیم. 

وی با اشاره بر اینکه برخی‌ها به من پیامک داده بودند که چرا در این وضعیت نماز جمعه برپا می‌شود، یادآور شد: نماز جمعه با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و دستور بر این است که هر جا قرمز نباشد می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه اقامه شود که الحمدالله نمازگزاران بسیار خوب رعایت می‌کنند. 

آل‌هاشم اضافه کرد: متاسفانه با این وضعیت پیش برویم، تبریز هم به وضعیت قرمز می‌رود. 
 

وی، در اعلام مناسبت‌های هفته به روز سینما اشاره کرد و گفت: از همه دست‌اندرکاران سینما اعم از کارگردان، بازیگر، فیلمبردار و غیره که برای ارزش‌های اسلامی و رواج آن تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد باید از این عزیزان حمایت کنند. 

امام جمعه متذکر شد: ۲۷ شهریور سالروز درگذشت شهریار است، این شاعر اشعار ارزنده‌ای برای دوران دفاع مقدس انجام داده است و هیچ‌وقت نمی‌توان عشق این شاعر به مقام معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و خاک مادری را فراموش کرد. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به عشق شهریار به امام راحل ، انقلاب و رهبر معظم انقلاب همچنین سرزمین مادری خود تاکید کرد: شعرا با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب که همیشه در دیدار با شعرا خصوصا شعرای جوانان دارند، شهریار را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عشق و ارادت شهریار به مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام را هم‌ مورد اشاره قرار داد و گفت: شعر شهریار از این منظر قابل توجه است که خاص و عام وی را دوست دارند و طیف وسیعی از مخاطبان استاد شهریار با اشعارش در محرم بر امام حسین علیه‌السلام و یارانش گریان و عزادارند.

آل‌هاشم در ادامه، یکصدمین سالگرد مرحوم شیخ محمدخیابانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در مقابل اولتیماتوم روس تمام قد ایستاد و کارهای بسیار ارزنده‌ای در مقابل استکبار انجام داد و آذربایجان جزو لاینکف ایران می‌دانست. 

وی با تشکر از دانشگاه هنر در برگزاری همایش کیفی برای گرامیداشت شهید آیت‌الله مدنی، اذعان داشت: آیت‌الله مدنی در دوران خاص و بحران در منطقه به نحو مناسب مدیریت کرد و با حضور در جبهه نقش بسیار ارزشمند ایفا کرده است و به عبارتی خودساخته‌ای بود  که جامعه‌سازی کرد.

امام جمعه تبریز خطاب به شورای شهر، شهردار تبریز، گفت: باید جاهای بسیار خوبی برای موزه‌داران و موزه فراهم کرد. 

نباید کمک‌ها به نیازمندان رنگ و بوی تفاخر به خود بگیرد

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه عبادی با بیان اینکه عقل به مثابه صفت انسانی و اجتماعی ریشه در فطرت انسان دارد، گفت: در نهاد آدمیت و اساس خلقت انسان گرایش به عدالت و عدالت‌خواهی و تنفر از ظلم و ستم و تبعیض وجود دارد. 

وی به عرصه‌های مبارزه با فقر اشاره کرد و ابراز کرد: تجمل و مصرف‌گرایی از عواملی است که اجازه نمی‌دهد تا کمک حال فقیر شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: اینکه زیاد بخوری و مدام با مد سال و ماه و فصل پیش بروی، همان مصرف‌گرایی است که به تبع آن پول‌های زیادی بی‌دلیل هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اسراف شکاف بین فقیر و غنی را روز به روز افزایش می‌دهد، تصریح کرد: توجه به مواسات و تنها نگذاشتن محرومان جزو وظایف همگانی است زیرا مواسات یعنی اینکه هیچ‌کدام از خانواده مسلمان، ایرانی، محروم دردی نداشته باشد. 

امام جمعه تبریز خطاب به جوانان گفت: از جوانان می‌خواهم تا اجتماعات خانوادگی تشکیل دهید و آنجا یک صندوق ایجاد کرده و به فقرا کمک جمع کنند و در این صندوق هر کسی به اندازه وُسع خود دستی بگیرد. 

وی تصریح کرد: هر کسی در درجه اول بتواند به فقیر و تنگدست فامیل خود برسد در واقع فقر را در جامعه ریشه‌کن کرده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مواسات خانوادگی مشکلات معیشتی جامعه را برطرف می‌کند، بیان داشت: همه مردم و  مسوولان وظیفه دارند با افزایش روحیه انفاق و نیکوکاری در جامعه محرومیت‌زدایی کنند و از اموال خود حقی به فقرا قائل شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: براساس آیات قرآنی فقرا از اموال آحاد جامعه حقی دارند و نباید کمک‌های ما به نیازمندان رنگ و بوی تفاخر به خود بگیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انفاق و احسان باید به سنت اجتماعی تبدیل شود، گفت: کمک به محرومان و دست‌گیری از نیازمندان باید به فرهنگ تبدیل شود‌.

وی اضافه کرد: سنت وقف یک سنت نیکویی است که باید به سنت حیات اجتماعی تبدیل شود. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر همدلی مردم و مسوولان برای ریشه‌کنی  فقر از جامعه، تذکر داد: کجاست آن وعده‌هایی که برای رفع مشکلات جامعه داده بودید. آقای مسوول جوان چگونه یک پراید ۱۱۰ میلیون تومانی بخرد؟

وی ادامه داد: جوانی که تازه ازدواج کرده است آیا امکان دارد تا ۱۱۰ میلیون به پراید بدهد؟ 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: مسوولان کشور که وعده حل مشکلات داده بودند، یک عنایتی در این خصوص بکنند. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول