اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خودساخته‌ای که جامعه‌سازی کرد/ تاکید بر گسترش عدالت اجتماعی، استقلال اقتصادی و جلوگیری از اسراف

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی به تهذیب نفس و تقوا بسیار اهمیت می‌داد و معتقد بود پیروزی بر دشمنان و طاغوتیان زمان در گرو اصلاح نفس و خودسازی است.

خودساخته‌ای که جامعه‌سازی کرد/ تاکید بر گسترش عدالت اجتماعی،  استقلال اقتصادی و جلوگیری از اسراف

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین امروز سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در مراسم ملی نکوداشت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی،با بیان نقش روحانیون در مبارزه با استکبار اظهار کرد: این میرزا محمدتقی شیرازی بود که انگلیس را از عراق بیرون راند و آیت‌الله مدرس، وثوق‌الدوله را به واسطه‌ یک پیمان بیرون انداخت، اما امروز جامعه از نعمت بزرگی برخوردار است، باید خط انقلاب را با آگاهی مردم و در سایه رهبری بی‌نظیر و اطاعت از مقام معظم رهبری حفظ کنیم.

وی با اشاره‌ مختصر به تاریخچه‌ زندگی شهید مدنی، بیان کرد: شهید آیت‌الله مدنی در آغاز جوانی برای کسب علم و کمال زادگاهشان را ترک و به شهر مقدس قم عظیمت کرده و با وجود مشکلات فراوان ناشی از فوت پدر و استبداد رضاخانی با پشتکار بسیاری که داشتند به تحصیل علوم دینی پرداخته و پس از بهره‌گیری از محضر استادان بزرگی مانند آیت‌الله حجت کوه‌کمری و آیت‌الله خوانساری و حضور در حلقه‌ درس عرفان حضرت امام خمینی ‌(ره) به نجف اشرف هجرت کردند.

 آل‌هاشم اضافه کرد: دیری نپایید که شهید مدنی در کنار تحصیلات عالی خودشان در سطوح گوناگون از استادان معروف حوزه علمیه نجف شده و توانستند از مراجع بزرگی مانند آیت‌الله حکیم، حجت‌کوه‌کمری و خوانساری اجازهی اجتهاد بگیرند، آن شهید از مجاهدان غیوری است که نخستین فعالیت سیاسی و اجتماعی خودشان را با فرقه‌های مختلف و منحرف در آذرشهر آغاز کردند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: با نگرشی به تاریخ در می‌یابیم که همه‌ علما و بزرگان دین برای تشکیل حکومت دینی از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کردند، آن مبارزه نستوه، تمام عمرش را در راه ترویج اسلام و مبارزه با رژیم فاسد طاغوت گذراند و با زبان گویایی که داشت به مردم آگاهی می‌داد و با مسافرت‌های تبلیغی که به داخل و شهرهای مختلف و خارج از کشور داشتند، چهره منفور طاغوت را برای همگان آشکار کرده و برای حفظ دین مقدس اسلام هیچ هراسی از شهادت نداشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه بیان کرد: با نظر به چهره‌های درخشان انقلاب اسلامی ایران به این نکته مهم دست می‌یابیم که آنها در طول زندگیشان به فکر اسلام و احیای اسلام ناب محمدی (ص) بودند و برای رسیدن به این هدف از نثار جانشان پروا نمی‌کردند، آیت‌الله مدنی از جمله این مبارزان خستگی‌ناپذیر بود که با انجام سفرهای تبلیغی و همکاری با گروه فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی و تحمل رنج‌های تبعید و زندان ضربه سهمگینی را بر پیکره پوسیده طاغوت زده و با نثار جان خویش درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرد.
 

وی ادامه داد: یاد مهربانی‌های شهید مدنی نه تنها در آذربایجان‌شرقی و شهر آذرشهر بلکه در همدان، لرستان و استان فارس هم فراموش نمی‌شود، پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، این یار دیرینه امام که پرچم مبارزه را آنی بر زمین نگذاشته بود، در راه مبارزه با طاغوت از سنگری به سنگری دیگر حرکت می‌کرد و فصل دیگری از مبارزاتش برای پیروزی انقلاب شکوهمند ایران را آغاز کرد.

وی اذعان داشت: پارسایی آیت‌الله مدنی در موقعیت‌های مختلف فراموش نمی‌شود. سادگی و زهد و مبارزه ایشان با زندگی اشرافی با عملشان هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود، زندگی ساده ایشان، توطئه‌های دشمنان را برای تخریب شخصیت این عالم برجسته نقش برآب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برخی ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی، گفت: هنگامی که از قیامت سخن می‌گفت، چنان می‌گریست که گویی صدای محشر و عظمت آن را می‌بیند، او خودساخته‌ای بود که جامعه سازی کرد و به تهذیب نفس و تقوا بسیار اهمیت می‌داد و معتقد بود پیروزی بر دشمنان و طاغوتیان زمان در گرو اصلاح نفس و خودسازی است.

وی متذکر شد: اگر نفسمان اصلاح نشود، پیروزی به هر حدی که برسد، چاره دردهای ما را نخواهد کرد. ولایتمداری، اتحاد و انسجام و رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی از جمله ویژگی‌های شهید مدنی بود.

امام جمعه تبریز، گسترش عدالت اجتماعی، اجرای مفاد قانون اساسی، استقلال اقتصادی و جلوگیری از اسراف و ترویج مصرف داخلی را از موارد مورد تاکید شهید آیت‌الله مدنی عنوان کرد.

گزارش فارس حاکی است، از فرش، سردیس، کتاب، نقاشی و نمایشگاه عکس یادبود شهید آیت‌الله مدنی در حاشیه سی و نهمین سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت‌الله سید اسدالله مدنی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز رونمایی کرد.
 

 

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول